سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرسنل عملیاتی کردن پاتریوت‌های ترکیه ناشی از آب درآمدند

برخی از نیروهای هلندی كه قرار است وظیفه كاربری واحدهای آتشبار موشكهای پاتریوت را در مرز تركیه و سوریه به عهده بگیرند، به میزان كافی در این خصوص آموزش ندیده اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بحران سوریه و اقدامات تروریست ها برای ملتهب کردن فضای این کشور، چهره واقعی ترکیه را به بسیاری از کشورها نشان داد و مسئولان ترک، تمام تلاش خود را برای اجرای یک سناریوی غربی در سوریه به کار گرفتند.

جدیدترین بخش این سناریو، نصب موشک های آمریکایی پاتریوت در خاک ترکیه بود. سامانه پاتریوت به همراه 600 نیروی خارجی ناتو به تركیه رفته اند تا عملا این کشور پایگاهی برای اقدامات توسعه طلبانه ارتش آمریکا باشد.

ناتو و تركیه مدعی هستند كه احتمال حمله شیمیایی از سوی دولت سوریه علیه تركیه وجود دارد و این اقدام برای تقویت توان بازدارندگی تركیه ضروری است و این کشور در ماه نوامبر از ناتو درخواست كرد تا موشكهای پاتریوت را به منظور ارتقای امنیت پس از كشیده شدن درگیریهای سوریه به مرز تركیه در این كشور مستقر كنند. از این موشكها برای رهگیری هواپیما و موشك استفاده می شود.

اما نکته جالب در این میان آن است که یك اتحادیه صنفی نظامی هلند اعلام كرده برخی از نیروهای هلندی كه قرار است وظیفه كاربری واحدهای آتشبار موشكهای پاتریوت را در مرز تركیه و سوریه به عهده بگیرند، به میزان كافی در این خصوص آموزش ندیده اند.

اتحادیه "ای اف پی ام" كه بزرگترین اتحادیه صنفی نظامی هلند شمرده می شود علت آموزش ناكافی نیروهای هلندی را تلاش دولت این كشور برای كاهش هزینه ها عنوان و تاکید کرده که حدود 20 درصد از نیروهای هلندی كه به مرز تركیه و سوریه اعزام می شوند، هیچ گونه تجربه ای در خصوص كار با سامانه موشكهای پاتریوت ندارند.

بنا بر تحلیل این اتحادیه که توسط رویترز منتشر شده، این نگرانی وجود دارد كه این نیروها در زمان نیاز به استفاده از موشكهای مذكور، آمادگی كافی نداشته باشند. این در حالی است كه وزارت دفاع هلند، موضوع آموزش ناكافی نیروهای این كشور را در خصوص كاربری آتشبارهای پاتریوت تكذیب كرد.

از ماه آینده حدود 360 تن از نیروهای زمینی و نیروی هوایی هلند در مرز تركیه و سوریه مستقر خواهند شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.