سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس:

گردشگري سلامت بايد در ساختار اداري و زيربنايي كشور نهادينه شود

سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: گردشگري سلامت بايد به طور جدي در ساختار اداري و زيربنايي كشور نهادينه شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي بيمارستان فوق تخصصی رضوي، عباس مقتدايي افزود: با توجه به پيشرفت‌هاي بسيار قابل توجه كشور در سال‌هاي اخير به‌ويژه در عرصه پزشكي توفيقات زيادي كسب كرده‌ايم.

وي افزود: پيشرفت‌هاي قابل ذكر ايران اسلامي در حوزه مهندسي و در راستاي آن مهندسي پزشكي برگ زريني در بخش تجهيزات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري پزشكي افزوده است.

مقتدايي با بيان اينكه جلب افراد براي دريافت خدمات پزشكي يكي از محوورهاي اصلي گردشگري سلامت است، خاطرنشان كرد: گردشگري سلامت از حيث اينكه خوب به آن پرداخته نشده بايد مورد توجه متوليان و مسئولان مرتبط با اين امر قرار گيرد.

وي تصريح كرد: گردشگري سلامت بايد در ساختار اداري و زيربنايي كشور نهادينه شود تا بتوانيم با بهره‌گيري از توانمنديهاي داخلي در عرصه درآمدزايي به نحوه شايسته به كشور كمك كنيم.

سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برنامه‌ريزي مدون براي توسعه گردشگري سلامت يادآور شد: وزارت علوم، تحقيقات و فناورري، وزارت بهداشت و مجموعه دست اندركاران حوزه گردشگري از دستگاه‌هايي هستند كه بايد به‌طور محوري به مسئله جذب گردشگر درماني بپردازند.

مقتدايي اذعان كرد: همگرايي و اتخاذ تصميات مشترك از سوي بخش‌هاي مرتبط در حوزه گردشگري مي‌تواند فرآيند صعودي در مسير جذب گردشگري و به تبع آن توسعه اقتصاد ايجاد كند.

وي با تاكيد بر اينكه بايد در توسعه گردشگري سلامت، تبليغات گسترده در سطح منطقه صورت گيرد، گفت: ارتباط ميان مجامع دانشگاهي، تبليغات گسترده در سطح منطقه خاورميانه، آسياي ميانه و قفقاز و ايجاد دفاتري در خارج از كشور كه بتواند بازاريابي شايسته‌اي در اين حوزه انجام دهد از راهكارهاي عملي در بخش توسعه گردشگري سلامت تلقي مي‌شود.

سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: مشهد با پيشينه تاريخي، فرهنگي و مذهبي خود ظرفيت عظيمي در حوزه گردشگري برشمرده مي‌شود.

مقتدايي اضافه كرد: خراسان‌ بزرگ مجموعه‌اي از اقوام و اقليت‌هاي مختلف بوده و اين مجموعه بزرگ قابليت جذب گردشگران زيادي را دارد چراكه خراسان سرزميني شناخته شده در بحث گردشگري است.

سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: گردشگري سلامت در صورتي پيشرفت و توسعه پيدا مي‌كند كه به آن به طور جدي پرداخته شود و برنامه‌ريزي مدون در ارتقا جايگاه ان در اقتصاد داشته باشيم.


برچسب ها: سخنگوی ، کمیسیون ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.