سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

گردشگري سلامت در راستاي اقتصاد مقاومتي به توليد ثروت مي پردازد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگري سلامت در راستاي اقتصاد مقاومتي به توليد ثروت و ارزآوري مي پردازد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد، عباس صلاحی افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به مواهب بی شمار خود در حوزه های مختلف گردشگری ظرفیت های بسیار زیادی دارد.

وی افزود: اساسی ترین مشکل در این مسیر عدم توجه به ظرفیت های بالقوه و بکارگیری صحیح آنها در مسیر ارزآوری و اشتغالزایی است.

صلاحی با یبان اینکه در توسعه گردشگری باید دیدی فراملی داشته باشیم خاطرنشان کرد: گردشگری صنعتی است که در آن باید محدودیت های را معدود کرد چراکه ارزآوری و تولید ثروت در این حوزه نیازمند نگاه فراملی و توسعه روابط است.

وی تصریح کرد: کلانشهرهای کشور باید در حوزه صنعت گردشگری به ویژه گردشگری سلامت پای کار بیایند و به طور جدی به پویایی این حوزه بپردازند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ظرفیت های قابل و کارآمد کلان شهرهایی چون تهران، مشهد و شیراز در بخش گردشگری سلامت یاد کرد و افزود: کلان شهر ها در دو بخش نیروی انسانی و متخصص و تجهیزات مدرن و توسعه بخش درمانی و خدماتی باید آغازگر گردشگری سلامت و توسعه پایدار آن باشند.

صلاحی یادآور شد: ایران در بخش پزشکی سرآمد خاورمیانه است و حرف اول را می زند اما به طور قطع این نقطه پایانی نخواهد بود و با چشم پوشی از سطحی نگری و برنامه ریزی مدون می توان گردشگری در ابعاد مختلف و به ویژه بعد سلامت را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: توجه به این نکته امری اساسی است که حضور گردشگر درمانی در کشور به تقویت دیگر حوزه های گردشگری کمک شایان می کند چرا که توریست و گردشگران نیازمند مکان اقامتی، سیستم حمل و نقل و بازدید از فضای کلی شهر و دیگر موارد هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی با ابراز نارضایتی از وضعیت نامطلوب نرخ سودآوری گردشگری سلامت کشور تاکید کرد: دستگاههای مرتبط و متولیان امر گردشگری باید با مدیریت صحیح و برنامه ریزی جامعه در جذب توریست پزشکی تلاش کنند.

صلاحی اذعان کرد: عربستان تنها کشور صادرکننده نفت اوپک بوده اما از مسیر نفت به تولید ثروت نمی پردازدو عمده ارزآوری خود در حوزه گردشگری مذهبی دارد.

وی اضافه کرد: ایران کشوری چهارفصل با نایاب ترین مواهب طبیعی و غنای علمی است و چرا نباید به نحو صحیح از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

صلاحی با بیان اینکه کنفرانس گردشگری سلامت باید پایگاه اطلاع رسانی این صنعت در جذب توریست درمانی باشد خاطرنشان کرد: حضور کشورهای اسلامی در این کنفرانس به معنی نقاط مشترک بالا بوده و از این حیث مذاکره و نتیجه گیری راحت تر و آسان تری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی سفیران کشورهای حضور یافته در این کنفرانس را با عنوان مبلغ گردشگری سلامت دانست و افزود: حضور نمایندگان کشورهای اسلامی در این کنفرانس نباید در یک دیدار تشریفاتی خلاصه شود.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای کنفرانس، تنظیم راهبردها و راهکارها در قالب پیمان می تواند باشد و بیمارستان رضوی مشهد با توجه به اینکه در حوزه گردشگری کم کاری فراوانی شده باید به طور جدی در اطلاع رسانی آن بکوشد.

صلاحی خواستار سازماندهی و برنامه ریزی اصولی در امر گردشگری و دستاوردهای این صنعت در بخش تولید ثروت شد.

برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، اجتماعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.