سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل بنياد بازي هاي رايانه اي:

بازي هاي رايانه اي با موضوع سبك زندگي توليد مي شود

مديرعامل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي از توليد گيم هايي با موضوع سبك زندگي و صهيونيست ستيزي از سوي اين بنياد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای؛ بهروز مينايي در نشست خبري رونمايي از بازي شتاب در شهر گفت: در چهار سال و نيم اخير بنياد ملي بازي هاي رايانه اي از ساخت 100 بازي رايانه اي حمايت كرده و در سال هاي اخير نيز 200 بازي رايانه اي در كل در كشور توليد شده است.
وي در ادامه افزود: 34 بازي رايانه اي نيز هم اكنون يا توزيع شده و يا در حال توزيع است.
مديرعامل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي تاكيد كرد: در حال حاضر 16 بازي رايانه اي آموزشي و استراتژيك در شش ماه تا يكسال اخير توليد شده كه به توزيع نرسيده اند و ما از بخش خصوصي درخواست داريم كه در اين زمينه پيش قدم شوند.
به عقیده وی  30 بازي رايانه اي هم اكنون در مرحله پيش توليد قرار دارند .
 این مقام مسوول در بنیاد ملی بازی های رایانه ای  با يادآوري اينكه بنياد از توليد بازي نامه هاي بومي و ارزشي حمايت مي كند؛ توضیح داد: توفيقات ما در عرصه توليد بازي هاي رايانه اي با همكاري جوانان حاصل شده و امروز ايران اسلامي در عرصه بازي هاي رايانه اي در منطقه در رتبه اول و در آسيا در رده پنجم قرار دارد.
مديرعامل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي به لزوم حمايت از بازي هاي رايانه اي از سوي مسوولان اشاره كرد و گفت: بودجه اين بنياد 90 درصد در سال 91 كاهش يافته است و توقع ما اين بود در سال توليد ملي، كار و حمايت از سرمايه ايراني، بودجه براي توليدبازي هاي رايانه اي ايراني با هدف مقابله با جنگ نرم دشمن افزايش يابد.
دکترمينايي خاطر نشان كرد: غرب امروز بازي ضد ايراني بتلفيلد را وارد بازار كرده و سال آينده نيز سه بازي ديگر را با رويكرد ضد ايراني به بازار خواهد فرستاد و وظيفه ما است كه با توليد بازي هاي ايراني، در برابر اين هجمه فرهنگي مقابله كنيم.
وي حمايت نكردن از بازي هاي رايانه اي را موجب تخريب ساختارهاي ايجاد شده در زمينه گيم در كشور دانست و توضيح داد: بايد متوجه باشيم كه بازي هاي رايانه اي اثرگذاري بسزايي در ترويج فرهنگ ايراني اسلامي دارند و مي توان از اين ابزار براي انتقال پيام انقلاب به ديگر كشورها استفاده كرد.
 مديرعامل بنياد ملي بازي رايانه اي اظهار داشت: كره جنوبي در مدت زمان هفت سال توانست با صرف هزينه 200ميليون دلاري، مصرف كنندگان گيم در داخل كشورش را مجاب به استفاده از بازي هاي بومي كند و به حتم ما نيز مي توانيم با صرف بودجه هاي مناسب، در مدت زمان 10 سال سطح توليدات خود را به حدي برسانيم كه گيمرها از محصولات داخلي استفاده كنند.
مينايي به تاسيس انستيتو بازي هاي رايانه اي اشاره كرد و گفت: اين مركز به منظور آموزش نيروهاي انساني آغز به کار کرده و اكنون 250 دانش پذير در اين مركز در حال آموزش بوده و بسياري از اين دانشجويان نيز پس از گذراندن دو ترم وارد عرصه توليد بازي هاي رايانه اي شده اند.
 وي تاكيد كرد كه آموزش نيروهاي انساني براي توليد بازي هاي رايانه اي با مشاركت شركت هاي توليد كننده و اساتيد خارجي از كشور انجام مي شود.
 مديرعامل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي در ادامه از فعاليت 15 تيم دانشجويي در مركز رشد بازي هاي رايانه اي خبر داد و گفت: اين تيم ها در نهايت 15 بازي رايانه اي را در سبك هاي مختلف توليد مي كنند.
مينايي به ايجاد دو رشته كارداني در دانشگاه علمي كاربردي در زمينه بازي هاي رايانه اي اشاره كرد و افزود: علاقه مندان در اين رشته ها از بهمن ماه امسال در دانشگاه علمي كاربردي، آغاز به تحصيل مي كنند؛ همچنين تلاش ما بر اين است كه دوره هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد بازي هاي رايانه اي را نيز با همكاري وزير علوم تحقيقات و فناوري در دانشگاه ها راه اندازي كنيم.
 وي در ادامه به برگزاري نمايشگاه هاي بازي هاي رايانه ای در استان هاي كشور اشاره كرد و گفت: امسال در شهر مشهد و قم نمايشگاه بازي هاي رايانه اي برگزار و اين رويدادهاي فرهنگي با استقبال بسيار خوبي از سوي مخطبان مواجه شد.
مديرعامل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي در ادامه افزود: در قم ديدارهايي با آيات اعظام همچون جوادي آملي داشتيم و در عين حال سه كارگاه آموزشي نيز براي طلاب برگزار شد.
 مينايي از برگزاري نمايشگاه بازي هاي رايانه اي در اهواز خبر داد و اظهار اميدواري كرد: اين نمايشگاه زمستان امسال در اين شهر برگزار شود؛ همچنين شهرهاي تبريز و اصفهان نيز در در آينده نزديك ميزبان بازي هاي رايانه اي خواهند بود.
 وي همچنين از فراخوان بنياد ملي بازي هاي رايانه اي براي توليد بازي هاي رايانه اي با موضوع سبك زندگي خبر داد و تاكيد كرد: توليد بازي هاي ضد صهيونيستي و گيم هايي با مضمون جنگ هشت روزه در دستور كار بنياد ملي بازي هاي رايانه اي قرار دارد.
وي درباره برخي موازي كاري ها در زمينه بازي هاي رايانه اي اشاره کردو تصريح داد: نظارت بر بازي هاي رايانه اي جز وظايف اصلي بنياد ملي بازي هاي رايانه اي است و در عين حال رسيدگي به وضعيت كف بازار و قاچاق بازي ها را نيز ستاد حمايت و صيانت آثار فرهنگي هنري بر عهده دارد كه تعامل خوبي با آنها داريم.
 مديرعامل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي از راه اندازي نظام رده بندي سني بازي هاي رايانه اي (اسرا) خبر داد و افزود: خانواده ها با رده بندي سني بازي هاي رايانه مي توانند بازي هاي مناسب را براي فرزندانشان تهيه كنند و در عين حال با راه اندازي سايت اسرا، والدين مي توانند اطلاعات مورد نظر را در باره بازي هاي مختلف دريافت كنند.
مينايي توضيح داد: وظيفه قانوني ما از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي به درستي تبيين شده و بنياد ملي بازي هاي رايانه اي نماينده حاكميت براي صدور مجوز توليد و توزيع بازي هاي رايانه اي است.
اين مقام مسوول در بنياد ملي بازي هاي رايانه اي از ساماندهي گيم نت ها از سوي بنياد ملي بازي هاي رايانه اي خبر داد و تاكيد كرد كه با صدور ابلاغيه از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين كار در دستور كار قرار گرفته است.
 وي همچنين تاكيد كرد: با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره برخي موازي كاري ها صحبت كرديم و با درايت دكتر حسيني مشكلات پيش آمده برطرف شد؛ به هر حال قرار نيست بخشي در بخش صدور مجوز ساخت بازي رايانه اي ورود شود هرچند كه در اين بخش تخلف هايي صورت گرفته است.
 مديرعامل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي گفت: ما از برگزاري هر نوع مسابقه و رقابتي در عرصه بازي هاي رايانه اي كه به ارتقاء فرهنگي كشور كمك كند استقبال مي كنيم و نهادهاي متقاضي مي توانند مجوزهاي مورد نياز در اين زمينه  از بنياد ملي بازي هاي رايانه اي اخذ كنند.
مينايي حضور نيافتن در جشنواره هاي خارجي را به دليل كمبود بودجه دانست و تاكيد كرد: توزيع بين المللي بسياري از بازي هاي رايانه اي ما از طريق تعامل با پخش كنندگان خارجي در ديگر جشنواره هاي خارجي انجام شده و به عنوان نمونه بازي شبان كه بازي برتر توليدي ما در سال 91 است امروز در آمريكا و اروپا توزيع شده اما اين بازي در ايران هنوز پخش نشده و اميدوارم توزيع كنندگان به پخش اين بازي اهتمام داشته باشند.
وي تاكيد كرد: بازي طلاي سياه نيز در آلمان توزيع شده و از سويي بازي سياره ميترا نيز به عنوان يكي از بازي هاي آنلاين برتر در آلمان انتخاب شده است.
مديرعامل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي از توزيع كنندگان داخلي درخواست كرد كه هزينه بازي هاي خارجي را بالا برده و در توزيع بازي هاي داخلي اهتمام بيشتري داشته باشند.
گفتني است؛ مينايي همچنين از كم توجهي سينماگران به مقوله بازي هاي رايانه اي انتقاد و اظهار اميدواري كرد با حضور فيلمسازان در اين عرصه، موفقيت هاي چشمگيري حاصل شود./ص
برچسب ها: بازی ، رایانه ، گیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.