سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

استاد دانشگاه تبریز پژوهشگر برتر کشور شد

دکتر میر قاسم حسینی، استاد دانشکده شیمی دانشگاه تبریز در سیزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر سال 91 به عنوان پژوهشگر برتر کشور در علوم پایه معرفی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،سیزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر سال 91 در محل مجموعه همایشهای بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران و با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردیدکه در این آیین از استاد دانشگاه تبریز به عنوان پژوهشگر برتر تجلیل بعمل آمد.

در بخشی از لوح تقدیری که به امضای وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری رسیده، آمده است : بر پایی تمدن اسلامی که از اهداف انقلاب اسلامی ایران بوده و در قالب سبک زندگی اسلامی متبلور می شود و در سایه تلاش متفکران ، روشنفکران و نو آوران عرصه علم و فناوری تحقق یافته است.

بر اساس این گزارش، دکتر میر قاسم حسینی، مدرک کارشناسی را از دانشگاه تبریز، کارشناسی ارشد و دکتری خود را از دانشگاه صنعتی شریف اخذ نمود و 2 سال نیز فرصت مطالعاتی را در دانشگاه لیور پول انگلیس گذرانده است.

وی تاکنون موفق به چاپ 119 مقاله در مجلات ISI ، ارایه 180 مقاله در همایش ملی و بین المللی و تالیف و ترجمه دو جلدکتاب شده است. اجرای چندین طرح ملی، دانشگاهی و صنعتی از جمله مجری پروژه آبکاری گنبد وگلدسته های مقدس کاظمین و سامراء از دیگر فعالیت های پژوهشی دکتر حسینی است.کسب عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه تبریز در سال 1388 و متخصص برتر در حوزه آبکاری در دومین جشنواره پروفسورکنعانی از موفقیت های دیگر وی به شمار می رود.

وی علاوه بر این دستاوردهای آموزشی و پژوهشی، رئیس دانشکده شیمی، سردبیر مجله پژوهشی علوم فنون خوردگی با گرید ISC، عضو کمیته شیمی صنعت ، عضو انجمن الکتروشیمی، شیمی و مهندسی شیمی ایران و مشاور ارشد ستاد بازسازی عتبات عالیات را در کارنامه خود دارد.

یاد آور می شود این استاد دانشگاه تبریز همچنین امسال به عنوان پژوهشگر برتر استان و پژوهشگر برتر دانشگاه تبریز درگروه علمی علوم پایه انتخاب شده است./س

برچسب ها: استاد ، دانشگاه ، پژوهشگر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.