سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت سيم هاي برقي داراي 8 برابر قدرت کشساني+ عکس

به تازگي با ترکيب پليمر و نوعي آلياژ، سيم هاي برقي را ساختند که قادر به کش آمدن در محققان دانشگاه "نورث کارولينا" حدود 8 برابر اندازه طبيعي خود مي باشند، بدون آنکه صدمه اي به آنها وارد شده و رسانايي خود را از دست بدهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، محققان اين دانشگاه طي سرپرستي دکتر "مايکل ديکي" توانستند با ترکيب پليمر خاصي از جنس "نانو تيوپ ها" و نوعي آلياژ از جنس "گاليوم" و "اينديوم"، نوعي سيم رساناي برقي توليد کنند که 8 برابر قدرت کشساني دارد.

اين محققان، هدف از ساخت چنين سيم هايي را برطرف ساختن مشکل قطعي سيم هاي برق در پي کش آمدن که اغلب در سوانح طبيعي همانند زلزله و سيل رخ مي دهد، عنوان کرده اند که با راه اندازي خط توليد چنين سيم هايي، خطر قطعي برق در مناطق سانحه خيز به ميزان قابل توجهي کاهش خواهد يافت.
اما نکته قابل توجه، نقصي در سيم هاي توليد شده است که در آن آلياژ فوق که به صورت مايع در درون پليمرها قرار مي گيرد، در هنگام کش آمدن دچار نشتي شده و هم اکنون بحث از بين بردن اين نقص در اين تحقيق مدنظر است.
گفتني است؛ محققان دانشگاه "نورث وسترن" نيز توانسته اند، نوعي سيم رساناي داراي قابليت کشساني را توليد کنند که طبق گفته اين محققان نيز مراحل تحقيق در خصوص بهينه تر کردن ساخت اين سيم ها، کماکان ادامه دارد.

برچسب ها: سیم ، کشسان ، تصاویر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.