سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعيت نابسامان تحصيل سياهپوستان در آفريقاي جنوبي + تصاوير

عليرغم عوام فريبي در جهان به معناي برابري حقوق سياهپوست ها و سفيدپوست ها در آفريقاي جنوبي، وضعيت تحصيل براي رنگين پوستان اين کشور، بسيار سخت و دشوار است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ تصاوير و گزارش هايي که خبرنگار CNN از وضعيت مدارس براي سياهپوستان در آفريقاي جنوبي منتشر کرده، حاکي از کاهش تدريجي امکانات تحصيلي براي اين قشر از مردم اين کشور است.
همچنين؛ در برخي تصاوير منتشر شده از سياهپوستان در مدارس اين کشور، وضعيت وخيم کلاسهاي درسي، نبود امکانات بهداشتي لازم و همچنين نابودي آزمايشگاه ها به چشم مي خورد.
اين در حاليست که مدارس سفيدپوستان در اين کشور داراي بهترين امکانات و مجهزترين امکانات بوده و مردم اين کشور معتقدند که با ادامه اين شرايط، قطعا سياهپوستان ديگر جايي براي توليد علم در کشوري که متعلق به خودشان است، ندارند.
گفتني است؛ برخي ديگر از سياهپوستان آفريقاي جنوبي نيز اعتقاد دارند که سياست برابري نژادها که توسط رهبر محبوب اين کشور يعني "نلسون ماندلا" پيگيري مي شد، هم اکنون با شرايط موجود در هاله اي از ابهام فرو رفته و به نظر مردم اين کشور جاي پيشرفت تنها براي سفيدپوستان وجود دارد.








تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.