سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

اجرای طرح قصه پژوهی با هدف معرفی ارزش های فرهنگ ملی و مذهبی

مشاور مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوان کشور در امور قصه گویی گفت: اكنون طرح قصه پژوهی در مراكز كانون در دست اجراست تا از طریق این طرح، ارزش های فرهنگ ملی و مذهبی كشورمان را به دنیا معرفی كنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

علی خانجانی، در آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان مرحله استانی شانزدهمین جشنواره قصه گویی استان چهارمحال و بختیاری در شهركرد، گفت: قصه گویی، هنر پسندیده ای است و كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، برنامه قصه گویی را به عنوان یكی از فعالیت های جدی و جاری خود در مراكز فرهنگی هنری دنبال می كند.

کارشناس مسئول معاونت فرهنگی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوان کشور افزود: كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان تلاش كرده در جشنواره های متعدد حوزه ای، استانی، منطقه ای و كشوری و بین المللی اهمیت قصه گویی را به كلیه اقشار جامعه یادآور شود.

مشاور مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوان کشور در امور قصه گویی، با بیان این موضوع كه در كتاب آسمانی قرآن كریم، خداوند را قصه گو می شناسیم، سوره حضرت یوسف (ع) تحت عنوان احسن القصص را بهترین سند برای بهره گیری از این سنت الهی دانست.

خانجانی افزود: هم اكنون طرح قصه پژوهی در مراكز كانون در دست اجراست تا از طریق این طرح، ارزش های فرهنگ ملی و مذهبی كشورمان را به دنیا معرفی كنیم.

مدیر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری هم در آیین گفت: ارتقای شاخص‌های تربیتی كودكان و نوجوانان، تقویت تفكر دینی، استفاده از متون كهن ایرانی و پرداختن به شخصیت‌های ایرانی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

پرویز شاهوردی اظهار داشت: از 120 شركت كننده در مرحله حوزه‌ای، 80 نفر به مرحله استانی راه یافتند.  

شاهوردی ادامه داد: شش نفر از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی در شهركرد در جشنواره منطقه‌ای كه همزمان با دی‌ماه امسال‌ در كرمانشاه برگزار می شود، شركت می كنند.

وی، از انتخاب 10 نفر از مربیان قصه گو در چهار بخش به عنوان برگزیدگان شانزدهمین جشنواره قصه گویی استانی خبر داد و گفت: بنابر رأی هیأت داوران جشنواره در بخش مربیان فرهنگی، هنری و ادبی؛ پریسا مهندس؛ مربی هنری مركز سامان با قصه گربه ها و خروس ها، مریم مردانی؛ مربی فرهنگی گندمان با قصه آدمك برفی، زهرا بابادی؛ مربی مسئول مركز شلمزار با قصه خورشید كرسی بی بی و طاهره حیدری؛ با قصه دیگ گلی انگشتان مسی ملاقه گلی، به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

مدیر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری گفت: در بخش برگزیدگان پیشین كشوری؛ شعله ایلبیگی پور؛ مربی فرهنگی مركز فارسان با قصه پسران فریدون و صغری موسوی؛ مربی فرهنگی مركز لردگان با قصه كاوه آهنگر، برگزیده شدند.

شاهوردی گفت: در بخش راه یافتگان به مرحله منطقه ای پارسال هم؛ بهاره ملكپور؛ مربی هنری مركز كیان با قصه آن بالا، این پایین و ژیلا مهندس؛ مربی فرهنگی مركز سامان با قصه كیان پهلوان، ملوك مهدیا؛ مربی مسئول مركز مجتمع شهركرد با قصه سیمرغ برگزیده شدند.

وی افزود: در بخش آزاد هم؛ آسیه ملك پور؛ با قصه كرم سه نقطه، برگزیده این قسمت شد.

جشنواره قصه گویی استانی چهارمحال و بختیاری، از 26 آذرماه به مدت سه روز، در شهركرد برگزار شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.