سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

پله ترقی دیگر بالا رفت 26 صادرات استان کرمانشاه

مهندس سيددادوش هاشمي آخرين وضعيت صادرات غيرنفتي استان را تشريح كرد و گفت: عليرغم اقدامات كينه توزانه دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و اعمال تحريم هاي گسترده، روند صادرات كشور همچنان ادامه دارد و در استان كرمانشاه بر مبناي آمار رسمي در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود 26 درصد افزايش صادرات داشته ايم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

استاندار كرمانشاه رقم دقيق و ثبت شده ميزان صادرات را از بازاچه ها و مرزهاي رسمي استان در اين مقطع زماني يك ميليارد و 612 ميليون دلار اعلام كرد و افزود این رقم در دوره مشابه سال گذشته يك ميليارد و 275 ميليون دلار بوده است.

وی عمده ترين كشور مقصد کالاهای صادراتي استان كرمانشاه را عراق اعلام کرد و افزود: باتوجه به مرز مشترك طولاني استان كرمانشاه با كشور عراق، بيشترين ميزان صادرات استان به اين كشور صورت مي گيرد و كرمانشاه همواره رتبه نخست صادرات به اين كشور را در اختيار دارد.

هاشمیگفت: عمده ترين اقلام صادراتي استان شامل مواد غذايي و كشاورزي ازقبيل سيب زميني، رب گوجه فرنگي، ماست، كيك و بيسكويت، نوشابه و نیرمحصولات معدني و مصالح ساختماني از جمله سيمان، كاشي و لوله پليكا و همچنین مصنوعات فلزي و پلاستيكي و لوازم آرايش و بهداشتي است.

استاندارکرمانشاه از مسئولين ذيربط خواست تا مقدمات و زمينه سوق دادن سرمايه گذاران را به سمت توليد كالاهاي محوري و مورد نياز كشورهاي مقصد بويژه بازار مصرف عراق فراهم آورده تا از اين طريق شتابي چشمگير در روند توسعه اقتصادي استان و كشور بوجود آيد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، ترقی ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.