سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"پرتگاه قیمتهای لبني" در آمريکا

در حالیکه مقامات واشنگتن در حال بحث درباره نحوه اجتناب از بحران قریب الوقوع پرتگاه مالی اند،‌ صنعت کشاورزی آمریکا نگران بحران قریب الوقوع افزایش ناگهانی محصولات لبنی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز؛ در حالیکه نگرانی ها درباره پرتگاه مالی قریب الوقوع در آمریکا روز به روز شدت می یابد، مسئله دیگری در این کشور در حال تبدیل شدن به یک چالش جدی است و اگر کنگره هر چه زودتر لایحه زراعی به تاخیر افتاده را تصویب نکند، این خطر وجود دارد که قیمت یک گالون شیر در اوایل سال 2013 دو برابر شود که از آن به عنوان "پرتگاه قیمتهای لبني" نام برده می شود.


مدت لایحه زراعی 2008 در پایان سپتامبر منقضی شد، بدون آنکه لایحه ای جایگزین آن شود، گرچه برنامه فدرال برای اکثر یارانه های زراعی تا پایان سال زراعی 2012 ادامه دارد. اگر لایحه زراعی جدیدی تا ماه ژانویه تصویب نشود، اداره کشاورزی فدرال به برنامه کنونی حمایت از قیمتهای محصولات لبنی خاتمه داده و به لایحه 1949 باز می گردد که آخرین لایحه زراعی دائمی بود که به قانون تبدل شد.


به گفته انجمن ملی کشاورزی آمریکا، طبق قانون قیمت های مورد حمایت دولت، حدود 4 برابر قمیتهای در قانون کنونی و حدود 2 برابر قیمتهای کنونی بازار خواهد بود. 


بر این اساس، بسیاری مقامات صنایع لبنی و نمایندگان کنگره هشدار دارند که اگر کنگره در این مورد اقدامی به عمل نیاورد، قیمت یک گالون شیر ممکن است طي هفته ها یا ماههای اول سال 2013، به 6 یا 7 دلار برسد.


البته اين لوایح زراعی با پیچیدگی هايي که دارند، از جمله اختلاف برانگیزترین موضوعات بین دموکراتها و جمهوری خواهان کنگره اند.
گفتيني است؛ با فرصت اندکی که تا پایان سال باقی، راه حل مورد نظر این است که در هر پیشنهاد کلی برای اجتناب از پرتگاه مالی یک لایحه زراعی نیز گنجانده شود. البته مقامات صنعت زراعی با این اقدام موافقند، اما خواهان یک توافق زراعی چند ساله اند؛ نه یک لایحه موقت که صرفا برنامه های یارانه ای را تا پایان سال مالی 2013 تمدید کند.

 

برچسب ها: افزایش ، محصولات ، لبنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.