سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ مديربرنامه صندوق جمعيت ملل متحد:

آمار، فرايند تصميم‌‎گيری و برنامه‌ريزی كشور را توسعه مي‌بخشد

مديربرنامه صندوق جمعيت ملل متحد گفت: آمار، فرايند تصميم‌‎گيری و برنامه‌ريزی كشور را توسعه مي‌بخشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد كامبيز كبيري در سومين همايش بررسي سرشماري عمومي نفوس و مسكن 1390 كه در محل تالار اجتماعات دانشكده علوم اداري و اقتصادي دانشگاه فردوسي مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سه منبع اصلي در تصميم‌ گيري‌هاي ملي سرشماري عمومي و مسكن، داده‌هاي ثبتي و حياتي و طرح پيمايش سلامت است.

وی با بيان اينكه صندوق جهاني ملل كه از بخش‌هايي است كه در ظرفيت‌سازي و توليد آماري فعاليت مي‌كند، اظهار كرد: اين صندوق برنامه خود را از امسال با دولت جمهوري اسلامي به تصويب رساند.

مديربرنامه صندوق جمعيت سازمان ملل متحد تصريح كرد: برنامه سازمان ملل در ايران در سه بخش برنامه‌هاي جمعيتي، توليد و انتشار و تحول آمار، سلامت و بهداشت باروري زنان دنبال مي‌گردد.

كبيري اضافه کرد: سرشماري عمومي نفوس و مسكن 1390 با دوره‌هاي گذشته خود در ويژگي‌هاي خاص كه اولين دوره پنج ساله، اولين باري كه توسط كد ملي انجام شده اضافه شدن سوال مربوط به فوت، شاخص مرگ و مير مادران شاخص توسعه‌اي جمعيتي است تمايز داشته است.

وي گفت: با توجه به توانمندي، شكل و نوع حمايت از ابتداي سال 89 با مركز آمار همكاري داشتيم كه نمونه آن نرم‌افزار تشخيص خط بود. /س 

برچسب ها: آمار ، فرایند ، تصمیم ، برنامه ، ریزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.