سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پكن فروش مهر امپراتوري چين را در يك حراجي در فرانسه محكوم كرد

پکن فروش يک مهر امپراتوري چين را در يک حراجي در پاريس محکوم و اعلام کرد اين مهر هنگام غارت کاخ تابستاني قديمي پکن در سال هزار و هشتصد و شصت ربوده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه شين جينگ بائو روز چهارشنبه به نقل از يکي از مسئولان اداره ميراث فرهنگي چين نوشت دولت  چين مخالف فروش اموال فرهنگي اين کشور است که به طور غيرقانوني از کشور خارج شده اند و به شدت آن را محکوم مي کند.
اين مسئول خاطرنشان کرد پکن حق پس گرفتن اين اموال را در صورتي که تعلق آنها به چين تائيد شود ، براي خود محفوظ مي داند و اميدوار است که سازمان هاي خارجي مربوطه مطابق کنوانسيون هاي بين المللي عمل کنند.
اين مهر امپراتوري چين متعلق به دوره کيان لونگ (هزار و هفتصد و سي و شش تا هزار و هفتصد و نود و پنج) روز دوشنبه به رغم تهديدهاي پيگرد قضائي از سوي انجمن حفاظت از هنر چين در اروپا ، در حراجي آرتکوريال پاريس يک ميليون و يکصد و بيست هزار يورو ، يعني بيش از پنج برابر ارزش واقعي خود ، به مزايده گذاشته شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از پکن ، انجمن حفاظت از هنر چين در اروپا اعلام کرد اين مهر هنگام غارت کاخ تابستاني يوان مينگ يوان توسط نيروهاي فرانسوي-انگليسي ربوده شد.
اين رويداد همواره در تاريخ چين به عنوان يک خفت ملي در برابر ارتش هاي غربي قلمداد مي شود. پکن معتقد است در اين رويداد تاريخي در اين دوره دست کم يک و نيم ميليون شيء تاريخي ربوده شد.
کارشناسان آرتکوريال نيز اعلام کرده اند ممکن نيست که اين مهر در کاخ تابستاني بوده و از آنجا ربوده شده باشد./ي2
برچسب ها: پکن ، مهر ، امپراتوری ، فروش ، فرانسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.