سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نعیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فشار غرب آژانس انرژي اتمي را وادار به بزرگنمايي پرونده هسته اي ايران کرده است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: فشار دولتمردان غربی آژانس بین المللی انرژی اتمی را وادار به بزرگنمایی پرونده هسته‌ای کشورمان کرده است.

مصيب نعيمي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات آتي ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي در 27 دی ماه گفت: فشار دولتمردان غربی بر آژانس بين المللي انرژي اتمي در مورد پرونده هسته‌ای کشورمان موجب شده تا آژانس روند مذاکرات با مقامات کشورمان در مورد این پرونده را به چالش بکشاند و به تحريف واقعیت‌ها و تاثیر گذاری بر افکار عمومی جهان  بپردازد.

وي تصريح کرد: روند فعاليت هاي صلح آمیز هسته ای کشورمان طبق معيارهاي بين المللي و معاهده NPT بوده و هدف از دستیابی به سلاح هسته ای تنها رسیدن به دانش هسته‌ای است و در جلوگيري از انتشار هر گونه سلاح هسته اي تلاش مي کند لذا نمایندگان آژانس باید با یک رویکرد منطقی وارد مذاکرات با ایران شوند.

نعيمي با اشاره به نظارت اخير بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي از فعاليت هاي هسته اي ايران اظهار داشت: بازرسان و کارشناسان فني آژانس انرژي اتمي که با ديدگاهي کاملا فني نسبت به اين مسئله بارها شاهد بودند که جمهوري اسلامي ايران با روندي کاملا درست و با توجه به همان چارچوبي که از ابتدا مشخص کردند در صدد دستيابي به فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای هستند.

اين کارشناس سیاست خارجی در پايان با ابراز اميدواري از مذاکرات آتي جمهوري اسلامي ايران و آژانس بين المللي اتمي خاطر نشان کرد: مسئله هسته اي ايران بارها به نيروهاي فني و متخصص آژانس اتمي اثبات شده که در فعاليت هاي هسته اي ايران هيچ گونه ابهامي وجود ندارد و از اين رو ادامه روند مذاکرات قطعا مثبت ارزيابي مي شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: آژانس ، ایران ، اتمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.