سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

ساخت مته PDC از سوي جهاد دانشگاهي يك انقلاب در كشور ايجاد مي‌كند

مدير عامل شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب با تصريح بر نياز مبرم صنعت نفت به پژوهش براي رفع مشكلات و مسايل روز اين صنعت، مجموع مبلغ تفاهم‌نامه‌هاي پژوهشي امضا شده امروز اين شركت با دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي را 50 ميليارد تومان عنوان كرد و در رابطه با قرارداد ساخت مته‌هاي PDC با جهاددانشگاهي خوزستان گفت:‌ اين پروژه در صورت به نتيجه رسيدن، يك انقلاب در صنعت نفت كشور ايجاد مي‌كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ حميد بورد در حاشيه بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فناوري استان، ‌پس از امضاي چند تفاهم‌نامه پژوهشي، رشد مناسب قراردادهاي پژوهشي شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب را حاكي از نگاه ويژه اين شركت به مسئله پژوهش دانست و خاطرنشان كرد:‌ امسال مبلغ قراردادهاي پژوهشي منعقده شركت، تقريباً 5/1 برابر 10 سال گذشته بود اما هنوز راضي نيستيم و فعاليت‌هاي اين حوزه بايد گسترش بيشتري پيدا كند.

 وي با بيان اين‌كه امروز معادل با بودجه پژوهشي چهار، پنج سال گذشته شركت، قرارداد پژوهشي منعقد كرديم، اظهارداشت: با توجه به آن‌كه صنعت نفت يك صنعت پيچيده است، به شدت نيازمند فعاليت‌هاي پژوهشي هستيم تا مسايل و مشكلات روز اين صنعت را در عمل رفع كنيم.

 مديرعامل شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب، در پاسخ به اين‌كه برخي نظام‌نامه پژوهشي نفت را يك سد و مانع بزرگ بر سر راه توسعه فعاليت‌هاي پژوهشي مي‌دانند، خاطرنشان كرد: به نظر مي‌رسد بايد سياست‌گذاري‌هاي كلان متمركز عمل كند و در اجرا، اختيارات بيشتري به سازمان‌ها و واحدهاي اجرايي داده شود تا سهولت بيشتري در اجرا براي پيشبرد و پيشرفت پروژه‌هاي پژوهشي ايجاد شود. مسلماً كار موازي نبايد در كشور صورت گيرد و سياست‌گذاري‌ها بايد يكسان باشد. در مجموع بهتر است بررسي مجددي روي اين قضيه انجام شود.

 

بورد درباره توانمندي‌هاي جهاددانشگاهي خوزستان تصريح كرد: همكاري‌هاي مستمر با جهاددانشگاهي از حدود چهار، پنج سال پيش آغاز شد و در حال حاضر سه پروژه كلان در حوزه ساخت دكل و مسايل حفاري با همكاري جهاددانشگاهي تهران در حال انجام است. در دو، سه سال اخير هم جهاددانشگاهي خوزستان به اين ميدان وارد شده و به شدت در حال كار است؛ در حال حاضر فعاليت جهاددانشگاهي خوزستان با ساخت قطعات آغاز شده و اميدواريم جهاددانشگاهي در اين موضوع پيشرفت‌هاي بيشتري داشته باشد. كار مهمي كه با جهاددانشگاهي خوزستان آغاز شده، ساخت مته است كه اگر به نتيجه برسد، يك انقلاب در كشور است.

 

وي همچنين بودجه امسال پژوهش شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب را 12 ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: البته اين بودجه با مجوز شركت ملي‌نفت ايران تا سقف 50 ميليارد تومان قابل افزايش است. /س
برچسب ها: ساخت ، مته ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.