سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به بهانه اجراي مونولوگ "كروكي"؛

كارگردان نمايش:تماشاگر بايد"كروكي" را تجربه كند

سعيده اميرساعي گفت: تماشاگر بايد با حضور خود و ديدگاهش نسبت به اثر به منظور درك قصه و مفاهيم آن را تجربه كند.

سعيده امير ساعي كارگردان تئاتر كه اين روزها اجراي مونولوگ يا تك گويي كروكي را با بازي سعيد چنگيزيان در تالار استاد انتظامي خانه هنرمندان به صحنه دارد در خصوص اين اثر به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: اين تك گويي در اولين جشنواره مونولوگ گروه ليو (مونوليو) اجرا شد و به عنوان مونولوگ برگزيده انتخاب شد.
وي افزود: از آن زمان كه سال 89 بود در نوبت اجراي عمومي بوديم خانه هنرمندان نسبت به سه اثر برگزيده آن جشنواره تعهد بر اجراي عمومي داشت اما تاكنون به طور انجاميد.
اميرساعي در خصوص خلاصه اين اثر ادامه داد: اين دومين همكاري من با مهدي كوشكي نويسنده اثر در قالب مونولوگ است بيان خلاصه اين نمايش در واقع كارآساني نيست اما بهتر است بههمين اندازه بگويم كه يك مرد براي انجام يك عمليات به پاكستان مي رود و موفق نمي شود مجبور به خودكشي شده و ما پس از مرگ او را مي بينيم اما تماشاگر خود بايد تجربه كند.
اين كارگردان اظهار كرد: اجراي اين اثر نسبت به جشنواره تغييرات زيادي داشته كه اين تغييرات بيشتر از فرم اجرا به متن آن برمي گردد.
وي در رابطه با زماني كه براي اجراي اين مشخص شده است گفت: قرار است تا 8 دي اجرا داشته باشيم ابتدا بنا بر تمديد بود اما اعلام شد كه برنامه اجراهاي بعدي بسته شده است و ما تا همان زمان اجرا خواهيم داشت.
وي خاطرنشان كرد: دوست دارم كارگرداني تك گويي خوبي از كارهايم باشد و فقط به اين شيوه بسنده نكنم اما  اين اجرا در واقع تعهدي بود كه به گروه داشتم.
گفتني است كروكي با بازي سعيد چنگيزيان تا 8 دي ساعت 18 در تالار انتظامي اجرا مي شود./ي2
برچسب ها: نمایش ، کروکی ، امیرساعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.