سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدي وثوق نيا:

رفتن به دل طبيعت آدم خاص خودش را نياز دارد

مدرس عكاسي گفت: در عكس هاي طبيعت يك عرفان خاص ديده مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهدي وثوق نيا مدرس عكاسي و عكاس در گفت وگو با ستاد خبري جشنواره ملي عكس ايران در باره ويژگي هاي عكس طبيعت گفت :  موفقعيت يك عكس طبيعت بستگي مستقيمي با شناخت عكاس از طبيعت دارد . موقعي كه عكس هاي شاخص عكاسان طبيعت را مي بينيد عرفان خاصي در اين عكس ها ديده مي شود و اين عرفان منبعث از محيط طبيعت است و در عكس طبيعت مخاطب مي تواند شاعرانگي را ببيند و در واقع يك جور جاودانگي در ويزور دوربين عكاس ثبت مي شود . عكاس طبيعت عكاسي است كه صرفا يك منظره خاص را نشان نمي دهد و مسائل مختلفي را در كنار سوژه اش مورد استفاده قرار مي دهد .
اين كارشناس عكاسي با اشاره به ويژگي هاي خاص و جذاب عكاسي طبيعت تصريح كرد : عكاسي در كليت رشته پر تفكري است و با معياري كه از يك عكس انتظار داريم هر رشته عكاسي مي تواند يك كار سختي به لحاظ استفاده به جا از تفكر و تعمل باشد . رفتن به دل طبيعت آدم خاص خودش را نياز دارد كه از عهده هر كسي بر نمي آيد . نگاه كارت پستالي در عكس طبيعت نمي تواند باعث اعتلاي اين گونه عكاسي بشود .
وثوق نيا با اشاره به تبعات مثبت برگزاري جشنواره عنوان كرد : موقعي كه كتاب عكس هاي پارسال برگزاري جشنواره را ديدم، متوجه شدم با عكس هاي خوبي روبه رو هستم و برگزاري جشنواره البته با اتخاذ يك استراتژي مناسب مي تواند اثر گذار باشد.
دومين جشنواره ملي عكس ايران با موضوع طبيعت زيباي ايران توسط انجمن سينماي جوانان ايران و به دبيري هاشم ميرزاخاني از 24 دي تا 7 بهمن ماه در مركز فرهنگي و هنري صبا برگزار مي شود./ي2
برچسب ها: عکس ، طبیعت ، عرفان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.