سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

ساخت تونل باد ماورای صوت در آینده نزدیک

معاون علمی فناوری رئیس جمهور از راه اندازی تونل بادی ماورای صوت در آینده نزدیک خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس نسرین سلطانخواه دیروز در مراسم افتتاح اولین و بزرگترین تونل باد حدود صوت کشور گفت: تاکنون تونل های باد مادون صوت ، حدود صوت و مافوق صوت در کشور ساخته شده است و بزودی تونل باد ماورای صوت هم ساخته می شود.
وی یاد اور شد پیش از این برای استفاده از نتایج آزمایشگاه های تونل باد نمونه ها و مدل های پرنده به خارج از کشور ارسال می شد که با راه اندازی این تونل ها نیاز صنایع و دانشگاهها کشور تامین می شود.
وی افزود : راه اندازی این تونل از جمله لازمات صنعت هوافضا بود که خوشبختانه این مهم در شیراز اتفاق افتاد و امیدواریم این روند توسعه ای ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: یکی از ابزارهای بسیار مهم برای دستیابی به دانش و فناوری در این حوزه همین آزمایشگاه تونل باد است که به طور یقین می تواند ما را برای دستیابی به دانش بیشتر راهنمایی کند.
سلطانخواه ادامه داد: رسیدن دانش ساخت این تونل ها رویداد بزرگ علمی است که اهمیت بالایی دارد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: پیشرفت علمی نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است چراکه تحقیقات علمی هزینه‌های بسیاری دارد که از توان مراکز تحقیقاتی خارج است.
وی افزود: تحریم‌ها در سال‌های مختلف باعث شده تا کشور به رشد علمی قابل توجهی برسد.
تحریم‌ها ما را به سمتی برده است تا با اتکا به دانشمندان داخلی و دانش بومی نیازهای خود را برطرف کنیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: در صنعت هوافضا کشور از همان سال‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی مورد تحریم دشمنان قرار گرفت که با اتکا به دانش بومی توانستیم این تحریم را به فرصتی برای کشور تبدیل کنیم.
سلطان‌خواه ادامه داد: دستاوردهای علمی باید به مرحله تجاری‌سازی برسد تا کشور با تکیه بر رشد علمی خود بتواند در حوزه‌های اقتصادی نیز موفق عمل کند.
وی همچنین گفت: پیشرفت علمی نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها و انجام کارهای ستادی است چراکه تحقیقات علمی هزینه‌های بسیاری دارد که از توان مراکز علمی خارج است./س

برچسب ها: تونل ، ماورای صوت ، ساخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.