سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی نتانیاهو از وزیر ''دمدمی مزاج'' آمریکایی

مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند انتخاب احتمالی جان کری سناتور ایالت ماساچوست آمریکا به عنوان وزیر امور خارجه این کشور، نگرانی هایی را درون این رژیم به وجود آورده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در پی نامزدی جان کری برای تصدی وزارت امورخارجه آمریکا، یدیعوت آحارونوت روزنامه رژیم صهیونیستی عنوان کرد:آیا جان کری برای اسرائیل خوب است؟
این روزنامه اسرائیلی نوشت: مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند انتخاب احتمالی جان کری سناتور ایالت ماساچوست آمریکا به عنوان وزیر امور خارجه این کشور، نگرانی هایی را درون این رژیم به وجود آورده است.
کری رئیس کمیته خارجی مجلس سنا چندین بار از اسرائیل دیدن کرده است اما موضع او در رابطه با سیاست این رژیم علی الخصوص شخص بنیامین نتانیاهو "دمدمی مزاج" بوده است.
کری علاوه بر آنکه نقش یک دوست را برای رژیم صهیونیستی بازی می کند، منتقد سرسخت سیاست های شهرک سازی رژیم در اراضی اشغالی فلسطین می باشد. او در سال 2009، بنیامین نتانیاهو را طی سفری به آمریکا، به علت ساخت و سازهای غیرقانونی در فلسطین مورد سرزنش قرار داد.
جان کری طی گفتگویی اظهار داشت: مقامات رژیم صهیونیستی این حرکت را کمینی از پیش برنامه ریزی شده اعلام کردند که قصد خورد کردن نتانیاهو را پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 آمریکا داشته است. همچنین کری پیشگام تلاش برای برقراری روابط حسنه واشنگتن با سوریه بوده و تاکنون بارها متهم به تعامل و گفتگو با حماس شده است. البته دیگر سناتورهای آمریکا نیز همین موضع را در برابر شهرک سازی ها در فلسطین دارند و منتقد نتانیاهو هستند.
با این وجود، جان کری نسبت به سوزان رایس سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد و هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه، پرطاقت تر است و تحمل بیشتری را در مقابل اسرائیلی ها نشان می دهد.
اخیرا بخش های داخلی دولت آمریکا نیز تمایل کمتری به حمایت از سیاست های رژیم اسرائیل دارند و مقامات آن نیز به این درک رسیده اند لذا نگرانند که با تصدی امورخارجه آمریکا توسط جان کری، اثرات این عدم تمایل بیشتر خود را نشان دهد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.