سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/استاندارخراسان رضوي:

صنعت گردشگري عاملي زمينه‌ساز براي رشد پرشتاب اقتصاد كشور است

استاندارخراسان رضوي صنعت گردشگري را عاملي زمينه‌ساز براي رشد پرشتاب اقتصاد كشور عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدحسين فروزان‌مهر در سومين كنفرانس گردشگري سلامت كشورهاي اسلامي با اشاره به اهميت صنعت گردشگري بر اقتصاد، گفت: اين صنعت يكي از عوامل ايجاد اشتغال و ارزش افزوده است و مي‌تواند اثرات فزاينده‌اي در زمينه اشتغال‌زايي داشته باشد.

وي با بيان اينكه صنعت گردشگري رتبه سوم را در بين بخش‌هاي مختلف اقتصادي كشور دارد، خاطرنشان كرد: ضريب اشتغال‌زايي اين صنعت در كشور در رتبه چهارم قرار دارد.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به تاثيرگذاري گردشگري سلامت بر كشور، اظهار كرد: گردشگران سلامت اين نياز را احساس مي‌كنند كه براي دوري از زندگي صنعتي و گذران دوران نقاهت در محيط مطلوبي باشند.

وي گردشگري سلامت را بعد از صنايع نفت و گاز و فرآوري فلزات، سومين صنعت دنيا عنوان كرد و گفت: كشور ما و به ويژه استان خراسان رضوي با توجه به پتانسيل‌ها مي‌تواند در اين عرصه بسيار تاثيرگذار باشد.

وي آمادگي استان خراسان رضوي را در زمينه سرمايه‌ گذاري‌هاي مشترك و صدور خدمات فني، مهندسي با كشورهاي اسلامي اعلام كرد

فروزان‌مهر با بيان اينكه ارزآوري توريسم سلامت سه برابر توريسم عادي است، خاطر نشان كرد: اخيرا كارگروه توريسم سلامت استان ايجاد شده است.

وي با بيان اينكه 65 درصد توليد ناخالص داخلي استان در بخش خدمات فراهم مي‌شود، ‌افزود: بخش عمده‌اي از آن مربوط به زايران و گردشگران است و همين امر مي‌توان به عنوان يك پتانسيل در خراسان رضوي زمينه‌ساز اين تحول باشد./س

برچسب ها: گردشگری ، عامل ، رشد ، و ، ترقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.