سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

عفو و تخفیف مجازات برای 290 مددجوی زندان شیروان

رئیس زندان شیروان گفت: امسال به 290 نفر از مددجویان زندان شیروان عفو و تخفیف مجازات تعلق گرفته است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علی‌اکبر عبداللهی اظهار کرد: بر اساس بخشنامه صادره از سوی دفتر مقام معظم رهبری تاکنون بیش از نیمی از مددجویان زندان شیروان مشمول عفو و تخفیف مجازات شده‌اند.

وی افزود: از مجموع 290 نفر 86 نفر از عفو اعلام شده برخوردار و آزاد شدند و 195 نفر تقلیل حبس و 9 نفر جزای نقدی شامل حال آن‌ها شد.

عبداللهی تصریح کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در رأس امورات زندانبانی قرار دارد و مسئولان مربوطه در این زندان تمامی بخشنامه‌های صادره از سوی مسئولان قضایی کشور و سازمان زندان‌ها را به طور دقیق و به موقع اجرا می‌کنند و این اصل از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام در این مرکز است.

 خبر دیگری نیز حاکی است، مسئول فرهنگی و تربیتی زندان بجنورد گفت: آزمون ورودی دوره‌های فراگیر کارشناسی دانشگاه پیام نور سال جاری در زندان بجنورد با شرکت سه نفر از مددجویان هم‌زمان با کل کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به جایگاه علم و ارتقای سطح دانش مددجویان، فراهم کردن زمینه لازم برای ادامه تحصیل آن‌ها را از افتخارات زندانبانی کشور یاد کرد.

وی اظهار کرد: شرکت کنندگان این آزمون در رشته‌های حقوق، مترجمی زبان انگلیسی و روانشناسی به رقابت و ارزیابی علمی خود پرداختند که در صورت کسب نمره قبولی پس از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت‌نام خواهند کرد.

رضایی گفت: این مددجویان مدرک تحصیلی دیپلم خود را در زندان اخذ کردند و در حال حاضر یک نفر از مددجویان این زندان در دانشگاه مشغول به تحصیل است./ج1

برچسب ها: بجنورد ، مجازات ، مددجو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.