سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/رئیس انجمن آمار ایران:

سرشماری عمومی نفوس و مسکن ابزار مناسب برای رسیدن به همه ی اهداف است

رئیس انجمن آمار ایران گفت : سرشماری عمومی مسکن و نفوس ابزار مناسبی را برای طراحی و اجرای برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در اختیار برنامه‌ریزان و مسئولان کشور قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محسن محمدزاده  در سومین همایش بررسی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد:نخستین سرشماری عمومی نفوس در ایران در سال 1335 و نخستین سرشماری نفوس و مسکن در سال 1345 انجام شده است.

وی گفت: تا سال 1385 هر 10 سال یک‌بار سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور اجرا می‌شد.

رئیس انجمن آمار ایران ادامه داد: سرشماری عمومی مسکن و نفوس ابزار مناسبی را برای طراحی و اجرای برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در اختیار برنامه‌ریزان و مسئولان کشور قرار می‌دهد.

محمدزاده با اشاره به تشکیل ستاد جهانی سال آمار بیان کرد: ارتقای سواد و فرهنگ آمار ایران، حل مشکلات آمار در مدارس، جذب استعداد‌های برتر برای تحصیل در این رشته و شناساندن این علم در صنعت از جمله برنامه‌هایی است که در این ستاد دنبال می‌شود.

رئیس انجمن آمار ایران همچنین راه‌اندازی خانه‌های آمار را یکی دیگر از برنامه‌های این انجمن در جهت توسعه این علم عنوان کرد و ادامه داد: به زودی نخستین خانه آمار ایران در دانشگاه اصفهان راه‌اندازی می‌شود/س 

 

برچسب ها: سرشماری ، ابزار ، رسیدن ، به ، اهداف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.