سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد / استاندار چهارمحال و بختیاری:

نظام توزیع جامعه با ساختار اقتصاد مقاومتی ناهماهنگ است

استاندار چهارمحال و بختیاری از وضعیت نظام توزیع موجود درجامعه انتقاد كرد و گفت: این نظام با ساختار اقتصاد مقاومتی متناسب نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

علی اصغر عنابستانی، درهمایش منطقه ای چالش ها و فرصت ها در حمایت از تولید ملی، كار و سرمایه ایرانی افزود: درنظام توزیع موجود، سود تولیدات به جای تولیدكنندگان به جیب واسطه ها می رود و اكثر تولید كنندگان حوزه های كشاورزی و صنعت، از سود تولیدف منتفع نمی شوند.

وی، تحریم نفتی را فرصتی برای اتكای كشور به تولیدات داخلی و منابع انسانی دانست و گفت: تحریم خرید نفت از وابستگی كشور به درآمدهای نفتی می كاهد و مسئولان را متوجه قابلیت ها و ظرفیت های دیگر كشور نظیر بخش كشاورزی می كند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح كرد: با كاهش اتكا به درآمد نفت، ایران در آینده ای نزدیك، به جای دنیای غرب تصمیم گیرنده برای فروش نفت در بازارهای جهانی خواهد شد.

عنابستانی افزود: مردم باید برای ورود به شرایط سخت آماده شده و برای كاهش اثرات سوء تحریم ها به مصرف محصولات داخلی متكی شوند.

وی در جمع بسیجیان پژوهشگر این استان، وظایف بسیجیان در این برهه از زمان را حساس برشمرد و تصریح كرد: در زمان كنونی وظیفه بسیجیان به عنوان نیروی مردمی این است كه به دنبال راهكاری برای برون رفت از این شرایط سخت اقتصادی باشند.

عنابستانی گفت: دولت و نظام از بسیجیان انتظار دارد چالش ها و موانع موجود در راه پیشرفت و اعتلای كشور را شناسایی و راهكارهای مقابله با آن را ارائه دهند.

این همایش، با حضور جمعی از پژوهشگران و محققان بسیجی استان های خوزستان، بوشهر، كهگیلویه و بویراحمد، یزد و چهارمحال و بختیاری درمجتمع لاله شهركرد برگزار شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.