سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

برگزاری دومین ‌همایش بین‌المللی امنیت غرب در خراسان‌جنوبی

مسئول مرکز افغانستان‌شناسی دانشگاه بیرجند از برگزاری دومین همایش بین‌المللی امنیت غرب در خراسان‌جنوبی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ علی بخشی در همایش سرمایه‌گذاری و توسعه شهرستان سربیشه در گسترش روابط ایران و افغانستان اظهار کرد: دومین همایش بین‌المللی امنیت غرب در خراسان‌جنوبی طی سال آینده با محوریت افغانستان در بیرجند برگزار می‌شود.

وی از تنظیم پژوهش‌نامه مطالعات افغانستان در این مرکز خبر داد و افزود: این پژوهش‌نامه با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تدوین شده و با انجام این پژوهش‌نامه‌ها مرکز مطالعه افغانستان‌شناسی دانشگاه بیرجند به قطب مطالعه در کشور تبدیل می‌شود.

مسئول مرکز افغانستان‌شناسی دانشگاه بیرجند گفت: این مرکز بین رشته‌ای بوده و تمامی دانشجویان در رشته‌های مختلف می‌توانند در این مرکز فعالیت کنند.

بخشی با بیان اینکه در این مرکز طرح‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی و سیاسی قابلیت ارائه است، ادامه داد: هدف از تشکیل این مرکز در دانشگاه بیرجند پژوهش در مورد امکانات موجود، فرصت‌ها و تهدیدها و نقاط ضعف و قوت بین دو کشور ایران و افغانستان است.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند در ادامه این جلسه تصریح کرد: دانشگاه بیرجند در سال‌های اخیر به دلیل دارا بودن 10 هزار دانشجو و 250 عضو هیئت علمی جزء دانشگاه‌های برتر کشور بوده است.

محمدعلی بهدانی یادآور شد: در مرکز مطالعات افغانستان‌شناسی دانشگاه بیرجند، پژوهش‌های کاربردی خوبی در زمینه‌های مختلف در حال تدوین است./س

برچسب ها: همایش ، امنیت ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.