سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براساس گزارش جديد سازمان گزارشگران بدون مرز

2012؛ مرگبارترين سال براي خبرنگاران

طبق گزارش جديد سازمان "گزارشگران بدون مرز" در سال جاري 88 روزنامه نگار در حين خدمت كشته شده اند كه بيشتر آنان در سوريه، پاكستان و سومالي مشغول به فعاليت بوده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه يديعوت آحارونوت، اين گزارش در حالي منتشر مي شود كه تعداد روزنامه نگاران كشته شده در سال گذشته 66 نفر بود و در سال جاري اين ميزان افزايش داشته است. 

 اين گروه که از هفده سال پيش کار نظارتي خود را آغاز کرده است و مقر آن در پاريس قرار دارد ، چهارشنبه اعلام کرد شمار خبرنگاران و روزنامه نگاراني که طي اين سال حين انجام وظيفه خبرنگاري کشته شده اند در مقايسه با سال هاي گذشته به مراتب بالاتر است و در اين ميان آمار تلفات خبرنگاران در سوريه و سومالي، از ديگر نقاط درگيري بيشتر است.
براساس آمار اين گروه ، در سال 2012، 88 خبرنگار کشته شدند که يک سوم بيشتر از آمار سال گذشته است. 
" کريستفر دلوار" مدير گروه خبرنگاران بدون مرز در اظهاراتي اعلام کرد آمار بالاي خبرنگاران کشته شده در سال2012 عمدتا ناشي از درگيري ها در سوريه ، ناآرامي و هرج و مرج در سومالي و همچنين خشونت هاي طالبان در پاکستان است.
وي افزود افرادي که مسئول بدرفتاري يا قتل خبرنگاران، روزنامه نگاران عکاسان و فيلمبرداران هستند ، معمولا با هيچ گونه مجازاتي مواجه نمي شوند که اين امر نوعي احساس مصونيت را براي آنان ايجاد کرد و باعث خشونت هاي بيشتر مي شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.