سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالله‌زاده با اشاره به حادثه امروز در معدن زغال‌سنگ مطرح كرد

جزئيات مرگ چهار كارگر/ انباشت گاز متان در معدن عامل اصلي انفجار طبس

نماينده مردم طبس در مجلس، انباشت گاز متان در انتهاي تونل معدن و جرقه را عامل اصلي انفجار امروز در معدن زغال‌سنگ اين شهر عنوان كرد.

محمدعلي عبدالله‌زاده نماينده مردم فردوس، طبس و سرايان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به حادثه ريزش معدن زغال‌سنگ در طبس گفت: متاسفانه اين حادثه بين ساعات هفت و نيم تا هشت صبح رخ داده که نهايتا منجر به کشته شدن 4 نفر از کارگران معدن و حبس شدن 4 تن ديگر از کارگران معدن شده است.

وي در ادامه با بيان اينکه جسد يکي از کارگران از معدن خارج شده، ابراز اميدواري كرد كه چهار كارگر حبس شده در اين معدن در سلامت باشند.

نماينده مردم فردوس طبس و سرايان در مجلس با بيان اينکه اين معدن متعلق به بخش خصوصي بوده که در زمينه استخراج زغال سنگ فعاليت مي کرده است، اظهار داشت: به احتمال زياد اين انفجار به علت انباشت گاز متان درانتهاي تونل و بر اثر جرقه صورت گرفته باشد اما علل و عوامل وقوع حادثه همچنان در دست بررسي قرار دارد و گروه‌هاي امداد در حال امدادرساني و نجات جان ساير کارگران محبوس شده در اين معدن هستند.

وي همچنين در خصوص وضعيت ايمني معادن و کارگراني که در اين بخش فعاليت مي کنند، نيز اظهار داشت: در معادني که بعنوان زيرمجموعه وزارت صنعت معدن وتجارت در حال فعاليت هستند با وجود وسعتشان معمولا از سطح بالاتري از ايمني برخوردار هستند و سنسورهاي حساسي در آنها تعبيه شده كه چنانچه تراکم گاز از حد مجاز بيشتر باشد اجازه ورود کارگران به معدن داده نمي شود، اما در معادن متعلق به خصوصي سطح ايمني پايينتر بوده و متاسفانه نظارتي نيز بر كنترل ايمني آنها وجود ندارد.

گفتني است معدن زغال سنگ یال شمالی در شهرستان طب صبح امروز(سه شنبه) منفجر شده كه بر اثر آن چهار كارگر كشته و چهار نفر ديگر ناپديد شدند.

به گفته مسئولان، اقدامات امدادرساني از زمان وقوع حادثه همچنان در حال انجام است.

شايان ذكر است حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به انفجار در داخل معدن زغال سنگ تیم عملیات امداد و نجات هلال احمر در محل حضور یافتند و پس از اقدامات اولیه جهت ورود به معدن اجساد 4 تن از معدنچیان را به خارج از معدن انتقال داده و همچنان کار پیگیری برای یافتن 4 مفقودی این حادثه ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به نبود میزان کافی اکسیژن در داخل معدن و تولید گاز در آن خاطر نشان کرد: به علت نبود اکسیژن کافی در معدن و استنشاق گازهای موجود احتمال کشته شدن 4 مفقودي نیز وجود دارد.

انتهاي پيام/س2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.