سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجتبي ثابتي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان كرد

ضرورت استقلال رأي جنبش دانشجويي از احزاب در انتخابات رياست جمهوري

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس با اشاره به آفت‌هاي جنبش دانشجويي در برخي از دوره‌هاي گذشته انتخابات، گفت: وابستگي اندامي و سيستماتيك به احزاب، موجب بي‌حرمتي به جنبش دانشجويي است.

مجتبي ثابتي، مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره رسالت جنبش دانشجويي براي استقلال رأي از گروه‌ها و جريانات سياسي در انتخابات رياست جمهوري، اظهارداشت: آفتي كه جنبش دانشجويي را دربرگرفت، وابستگي اندامي و سيستماتيك به احزاب بود و متأسفانه همين مسأله موجب شد برخي از تشكل‌ها مانند انجمن اسلامي نتوانند رسالت خود را انجام دهند و حتي بسيار زود از مسير انقلاب اسلامي خارج شدند.

وي افزود: اين‌گونه تشكل‌هاي دانشجويي  به دليل وابستگي به حزب مشاركت و يا سازمان مجاهدين انقلاب، به ناچار به دامن بيگانگان افتادند و اكنون مي‌بينيم كه اعضاي آن‌ها بيشتر از اينكه در ايران باشند در فرانسه، آمريكا و رسانه‌هاي بيگانه حضور دارند، لذا وابستگي اندامي و سيستماتيك به احزاب سياسي، موجب بي‌حرمتي به پيكره جنبش دانشجويي شد.

ثابتي تصريح كرد: ما معتقديم كه روحيه‌هاي آرمان‌خواهانه و عدالت محورانه تشكل‌هاي دانشجويي، تحت هيچ شرايطي نبايد خدشه دار شود و شأن اين تشكل‌ها اجلّ از مباحث و مسائل سياسي خاص است.

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس با اشاره به مراسمي كه اخيراً در انجمن اسلامي دانشگاه تهران با دعوت از يكي از شخصيت‌هاي خاص سياسي برگزار شد، گفت: متأسفانه اين مراسم بيش از اينكه رنگ و بوي دانشجويي داشته باشد، رنگ و بوي انتخاباتي داشت؛ اگرچه ما از اتفاقات اين مراسم و كف و سوت‌هايي كه زده شد گذرمي‌كنيم اما واقعاً خارج از شأن تشكل‌هاي دانشجويي است كه به اين زودي براي انتخابات رياست‌جمهوري استارت بزنند و وارد فضاهاي بچه‌گانه و روزمره سياسي شوند.

وي افزود: طبق فرموده رهبرمعظم انقلاب اسلامي، جنبش دانشجويي بايد راهنمايي و روشنگري جامعه را برعهده داشته‌ باشد، لذا ما اصلاً نبايد تابع اشخاص و احزاب باشيم، بلكه فقط بايد تابع اصول، اخلاق و ولايت باشيم.

ثابتي درباره نقش جنبش دانشجويي براي تسهيل حضور حداكثري در انتخابات رياست‌جمهوري، اظهارداشت: وقتي دانشگاه و جنبش دانشجويي، جايگاه خود را شناخته و براساس رسالت‌هاي خويش عمل كرده و تفكر سياسي خود را بر جامعه حاكم كند، قطعاً حضور مردم  پرشورتر خواهد بود اما اگر تفكر احزاب را بر خودش سيطره بدهد، حضور مردم كمرنگ‌تر خواهد شد.

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس تأكيد كرد: اگر جنبش دانشجويي، اصل شفافيت و اصول قانون اساسي را مبنا قرارداده  و با ايجاد ساز و كارهاي عملياتي، محورهاي اصلي را به مدعيان انتخاباتي ارائه دهد و در واقع وارد بازي‌هاي سخيف سياسي نشود، بهترين مدل براي دعوت مردم به انتخابات است لذا اميدواريم كه در دوره يازدهم اينچنين باشد، اگرچه در برخي ادوارگذشته نيز همين‌گونه بود.

وي با بيان اينكه مؤلفه اصلي جنبش دانشجويي در انتخابات بايد حضور حداكثري  و احترام به حاكميت رأي ملت و نظام جمهوري اسلامي باشد، گفت: اگر بخواهيم جايگاه و نقش جمهوري اسلامي را در منطقه و جهان، تضمين كنيم، بهترين مبنا براي اين كار حضور حداكثري مردم در انتخابات است.
 
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.