سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/يك صنعت‌گر:

سازندگان قطعات و تجهيزات خوزستان توان تامين نياز داخل را دارد

يك توليدكننده قطعات نفت، گاز و پتروشيمي و فولاد گفت: عمده مشكل توليدكنندگان، كمبود نقدينگي و مواداوليه لازم در بازار است و متاسفانه هيچ حمايتي از سوي دولت به ما نمي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، نجفي اظهاركرد: متاسفانه بارها مشاهده مي‌شود كه شركت‌هاي داخلي استان قرارداد كاري خود را با توليدكنندگان استان‌هاي ديگر مي‌بندند و اين موضوع باعث نارضايتي توليدكنندگان بومي شده است.

وي بيان‌كرد: از استاندار انتظار مي‌رود كه مانع از انجام چنين كاري شود، زيرا انجمن سازندگان قطعات و تجهيزات استان توان انجام اين كار را دارد. توليدكنندگان استان به مراتب توان ساخت قطعات بسياري از شركت‌ها نفتي، فولاد حفاري را دارند؛ به عنوان مثال توليدكنندگان بومي استان پيچيده‌ترين دكل‌هاي حفاري را ساختند و اين موضوع بسيار مهمي است.

مديرعامل شركت فني مهندسي نجفي افزود: متاسفانه انجمن توليدكنندگان قطعات و تجهيزات نفتي تهران كارهاي ميلياردي انجام مي‌دهد در حالي كه قراردادهاي ميليوني هم به توليدكنندگان استاني واگذار نمي‌شود.

نجفي تصريح‌كرد: توليدكنندگان خوزستاني در ساخت قطعات و تجهيزات نفتي، پتروشيمي، حفاري و فولاد نسبت به استان‌هاي ديگر پيش‌قدم هستند. ما بعد از اصفهان در زمينه قطعه‌سازي در كشور دوم و يا سوم هستيم و به مراتب تجربه اين كار را داريم.

وي گفت: اگر از توليدكنندگان خوزستاني حمايت شود قطعا جواب بهتري خواهيم گرفت؛ به عنوان مثال شركت ما كه در زمينه كمپرسور كار مي‌كند، امروز مي‌تواند كمپرسورهايي در حد و اندازه كشور اتريش كه توليدكننده اصلي اين قطعه مي‌باشد، توليد كنند.

مديرعامل شركت فني مهندسي نجفي ‌افزود: در اصفهان معافيت‌هاي خاصي به توليدكننده مي‌دهند و از او به خوبي حمايت مي‌كنند اما در اين‌جا نه‌تنها تسهيلاتي در اختيارمان قرار نمي‌دهند، بلكه از نظر بيمه و دارايي نيز با مشكل مواجه هستيم؛ به عنوان مثال به ما وام‌هاي با بازپرداخت يك ساله مي‌دهند كه توان پرداخت اقساط آن را نداريم. متاسفانه بانك‌ها به نفع خود و نه به ‌نفع صنعتگر كار مي‌كنند و با اعطاي وام مدت‌دار مخالف هستند./س
برچسب ها: سازنده ، قطعات ، تامین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.