سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسط رئیس جمهور رونمایی شد؛

سامانه تصفیه ی شیرابه های پسماند با استفاده از فناوری نانو

در چهارمین روز از هفته پژوهش با حضور رئیس جمهور سامانه تصفیه ی شیرابه های پسماند با استفاده از فناوری نانو رونمایی شد

اسماعیل قادری فر، دربیر ستاد هفته پژوهش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  سامانه تصفیه ی شیرابه های پسماند با استفاده از فناوری نانو در چهارمین روز از هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور رئیس جمهور رونمایی شد .

وی افزود: این دستگاه با استفاده از فناوری نانو طی شش ماه طراحی شده و با توجه به خطرات دفع غیر بهداشتی زباله ها و نفوذ به شیرآبه و منابع زیر زمینی و آلوده سازی این منابع که در این مناطق بیشتر از سایر مناطق کشور است می تواند این دستگاه بسیار مثمر ثمر باشد.

قادری فر تصریح کرد: بیوراکتور قشایی و نانو فیلتو راسیون مقاوم در برابر حلال برای اولین بار در سطح جهان و در این سامانه توسط محققان ایران ابداع شده که با استفاده از فناوری نانو دو سیستم فیلترانه پایلوت در مدت شش ماه توسط محققان دانشگاه صنعتی نوشیروان بابل ابداع شده است که البته با قراردادی که با مراکز استانی این منطقه بسته شده منجر به محصول نهایی نیز شده است.

وی در پایان به ویژگی های این سامانه اشاره کرد و گفت: مدیریت پسماند، تصفيه معمولی، قابل حمل بودن دستگاه، هزینه ی پایین تولید آن، ساخت تمام مراحل این دستگاه توسط محققان داخلی و عدم تولید لجن یا پسماند جامع از جمله ویژگی های این سامانه می باشد./ح
برچسب ها: سامانه ، تصفیه آب ، شیرابه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.