سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور 200 شرکت داخلي و خارجي؛

سومين نمايشگاه بين المللي سوارکاري در تهران برگزار مي شود

مسئول ستاد خبري اين نمايشگاه گفت: سومين نمايشگاه بين المللي تجهيزات ورزشي (سوارکاري، تيراندازي و شکار و طبيعت گردي) از روز 29 آذر در تهران برگزار مي شود.

حميد يزدانيان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، افزود: سومين نمايشگاه بين المللي سوارکاري، تيراندازي، شکار و طبيعت گردي با حضور 200 شرکت داخلي و خارجي از روز 29 آذر در محل دائمي نمايشگاه بين المللي تهران آغاز مي شود و تا روز 2 دي ادامه خواهد يافت.

وي تصريح کرد: در اين نمايشگاه، بيش از هزار و 500 نوع وسايل تجهيزات و قطعات مختلف مربوط به اين رشته هاي ورزشي در معرض ديد عموم قرار مي گيرد.

يزدانيان در ادامه گفت: در نمايشگاه امسال تجهيزات مختلف گلف، تيراندازي، کوهنوردي، جنگل نوردي، قايقراني، جت اسکي، کايت و هوانوردي، پيت بال، دستگاه هاي تراپ اسکيت و اهداف پروازي سيستم هاي ثبت امتياز، تپانچه هاي شکاري و ورزشي، مهمات شکاري، بشقاب هاي تيراندازي، انواع دوربين ها، تجهيزات ماهيگيري و مسيريابي ارائه خواهد شد.

وي اشاره کرد: برگزاري چنين نمايشگاهي گام موثري براي توسعه ورزش هاي اين رشته و همچنين توجه به مقوله طبيعت گردي است.

يزدانيان گفت: در کشور ما رشته هاي ورزشي سوارکاري، تيراندازي، طبيعت گردي و شکار از نظر استانداردهاي جهاني در سطح پائيني قرار دارد و بايد در جهت استانداردسازي آنها گام برداريم و بي شک، برگزاري نمايشگاه هاي بين المللي در تحقق اين هدف بسيار موثر است.

وي اضافه کرد: در کشورهاي پيشرفته سالانه صدها ميليون دلار از طريق ايجاد اين دسته از اين ورزشها و تفريحات و خدمات سود به دست مي آورد و ما مي توانيم با توسعه ورزش هاي فوق، درآمدزايي داشته باشيم.

يزدانيان افزود: با توجه به اينکه در دين مبين اسلام به ورزش هايي همچون تيراندازي، سوارکاري توصيه شده است؛ لذا بايد اين ورزشها علاوه بر آموزش و پرورش در مقاطع بالاتر نيز آموزش داده شود.

وي عنوان کرد: ما مي توانيم با ايجاد جاذبه هاي جديد طبيعت گردي، درآمدزايي داشته باشيم. متاسفانه در حال حاضر شاهديم که هموطنان ما فقط براي طبيعت گردي به سمت شمال کشور مي روند و نتيجه آن هم ترافيک جاده شمال، تصادف و تخريب طبيعت است.
ايران کشوري 4 فصل است و مي شود با تعريف مقاصد جديد طبيعت گردي، جاذبه هاي جديد ايجاد کرد.

يزدانيان در ادامه گفت: در حوزه شکار ما مخالف شکار فعلي هستيم، زيرا شکار يعني اينکه سازمان محيط زيست هر کشوري برود جمعيت جانوري در منطقه را سرشماري کند و نرها و ماده ها و ميزان غذا را بررسي کرده و طبق آمار و بررسي دقيق در اين زمينه اعلام کند که توي اين منطقه اين ميزان جانور زياد است و لذا شکار مانعي ندارد.

يزدانيان يادآور شد: همزمان با اين نمايشگاه، نخستين جشنواره ورزش و طبيعت و گردشگري نيز برگزار خواهد شد و در آن دروازه برنامه جامع آموزشي، تفريحي و نمايشي برگزار خواهد شد.

وي خاطرنشان کرد: نمايش اسب هاي اصيل ايراني، ترکمن و عرب، انواع حرکت هاي نمايشي اسبها، اسبچه هاي خزري، آموزش تراپ و اسکيت، تيراندازي با تفنگ بادي و آموزش تير و کمان، از برخي از برنامه هاي اين جشنواره است./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.