سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

10 درصد گردشگران خارجی از گمرک بیله‌سوار وارد می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 10 درصد گردشگران خارجی ورودی به کشور از طریق گمرک بیله‌سوار وارد کشورمان شده و از مناطق مختلف دیدن می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / بهروز ندایی در نشست بررسی مشکلات حوزه گردشگری و ظرفیت‌سنجی در این زمینه اظهار داشت: گمرک بیله‌سوار و در مجموع استان اردبیل این توانمندی را دارد که بیشتر از این شاهد حضور گردشگران و مسافران خارجی از طریق گمرک بیله‌سوار باشد به طوریکه براساس هدف‌گذاری‌ها این 10 درصد از مجموع 3.5 میلیون گردشگر خارجی باید به حدود 15 تا 20 درصد افزایش یابد.

وی با یادآوری اینکه ورود گردشگران خارجی بستر و زمینه توسعه و رونق صنعت توریست و گردشگری را فراهم می‌آورد، تصریح کرد: سالانه بالغ بر 400 هزار نفر از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار وارد کشور شده که مقصد اصلی آنها گردشگری درمانی، زیارتی و سیاحتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ضرورت راه‌اندازی مرکز تخصصی سلامت در پایانه مرزی بیله‌سوار را یادآور شد و خاطر نشان کرد: این مرکز با هدف نظم‌دهی و تسهیل ورود و خروج مسافران خارجی ایجاد شده و زمینه فراهم می‌آید تا گردشگران خارجی بتوانند از امکانات و تجهیزات استفاده کنند.

ندایی با اعلام اینکه توسعه صنعت توریست و گردشگری عایدات فراوان و میلیونی برای این استان به همراه دارد، اضافه کرد: باید مراکز تخصصی گردشگری در سه محور درمان، گردشگری و طبیعت‌گردی در این پایانه راه‌اندازی شود تا با راهنمایی‌ها و هدایت‌های حقیقی بتوان گردشگران را به سمت بهره‌گیری از مناظر و مواهب خدادادی سوق داد.

وی جلوگیری از برخی سوءاستفاده‌ها و دلال‌بازی‌ها در ورود و خروج گردشگران خارجی را یادآور شد و بیان کرد: عده‌ای سعی می‌کنند از ضعف مسئولان نظارتی و اجرایی استفاده کرده و به برخی مسایل دامن بزنند چرا که بی‌نظمی در هدایت مسافران و سواستفاده رانندگان سبب ناامنی و نارضایتی مسافران خارجی می‌شود/س 

برچسب ها: اردبیل ، ورود ، گردشگران ، خارجی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.