سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوثری در اخطار قانون اساسی مطرح كرد

رفع تبعیض ميان سپاه و ارتش با تخصيص 200 میلیارد تومان در بودجه سنواتی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت می تواند رقمی معادل ۲۰۰ میلیارد تومان را در بودجه سنواتی خود لحاظ کند تا تبعیض بین سپاه و ارتش به وجود نیاید.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، اسماعیل کوثری در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۸ آذر) مجلس شورای اسلامی در اخطار به اصل سوم بند ۹ قانون اساسی، افزود: متاسفانه تعداد ۲۱ هزار و ۸۹۰ نفر از بسیجیان جانباز سپاه حقوقی معادل ۳۰۰ هزار تومان دریافت می کنند که این میزان دریافتی مسلماً حق این افراد نیست.

وي در  ادامه افزود: لازم به ذکر است که به۱۲ هزار نفر از سربازان وظیفه سپاه نیز ماهانه ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می کنند که پرداخت این میزان حقوق جای تاسف دارد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي با بیان اینکه در ابتدا قانون مشخص در ارتش وجود داشته است، تاکید کرد: وجود قانون در ارتش برای وظیفه های جانباز، رقم حقوقی مناسبی را مشخص کرده است، لذا دولت نیازی به مشخص کردن ردیف خاصی ندارد و می تواند رقمی معادل ۲۰۰ میلیارد تومان را در بودجه سنواتی خود لحاظ کند.

لاریجانی در پاسخ به اخطار کوثری افزود: این توضیحات اخطار نیست بلکه طرحی برای پیشنهاد است.

وی گفت: به طور حتم باید تبعیض رفع شود و توضیحات اسماعیل کوثری روشن کننده چگونگی رفع تبعیض است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این پیشنهاد بسیار خوبی بود به شرط آنکه دولت بار مالی آن را تقبل می کرد ولی چون دولت اعلام می کند که بار مالی را قبول ندارد لذا ما باید به نحو دیگری این مهم را برطرف کنیم.

پایان پیام/
برچسب ها: بودجه ، دولت ، ارتش ، سپاه ، مجلس ، کوثری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.