سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايران به 25 هزار کيلومتر آزادراه نياز دارد

معاون شرکت توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل گفت: ايران به 25 هزار کيلومتر آزادراه نياز دارد تا همه نيازهاي ترانزيتي و راهگذرهاي شمال- جنوب - شرق- غرب را تامين کند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران،  خيراله خادمي در  گفت: اين 25 هزار کيلومتر 75 درصد ترافيک وسايل نقليه را پوشش مي دهد.

وي افزود: تاکنون بيش از 12 هزار کيلومتر آزادراه ساخته شده و 10 هزار کيلومتر هم در دست ساخت است و در سراسر کشور 200 هزار کيلومتر راه اصلي داريم.

خادمي تصريح کرد: بخش خصوصي استقبال خوبي از اجراي طرح هاي ساخت آزادراه دارد و ايران در در زمينه دانش، مهدنسي و فناوري ساخت آزاد راه و راهگذر به خودکفايي رسيده است و همه طرح ها را بخش خصوصي داخلي انجام مي دهد.

خادمي گفت: در كاهش تصادفات جاده‌اي كنترل شديد قانوني و رفع نقاط كوچك پرحادثه، تأثير كوتاه مدت دار و راهكار اساسي توسعه زيرساخت‌هاي بزرگراهي و آزادراهي كشور است.

خادمي گفت: راه‌ها با هدف خاص و با در نظر گرفتن تمامي جوانب طراحي مي‌‌شود و  اگر طبق راهنماي تعيين شده براي آن مسير عمل كنيم ديگر شاهد سوانح جاده‌اي نخواهيم بود.

وي درباره شرايط ساخت و توسعه راه در كشور گفت: وظيفه ما ايجاد راه‌هاي جديد و استاندارد در سراسر كشور است اما يكي از چالش‌هاي مهم ما در اين مسير تأمين اعتبار است.

خادمي اظهار داشت : به طور ميانگين براي ساخت هر متر راه اصلي يك ميليون تومان، هر متر بزرگراه 2 ميليون و هر متر آزادراه 3 ميليون تومان هزينه مي‌شود كه خوشبختانه طراحي، ساخت، اجرا و توسعه راهها به دست متخصصان ايراني تا حدي اين چالش را جبران مي‌كند.

معاون ساخت و توسعه شبكه راه‌هاي كشور با تأكيد برگسترش بزرگراهها با توجه به افزايش آمار خودرو  گفت: سرعت رشد وسايل نقليه 8 برابر سرعت توسعه راه‌ها در كشور است و براي اينكه سرعت توسعه زيرساختها هم متناسب باشد به اعتبارات متناسب نياز داريم و نبايد اعتبار دولت متكي شويم و با جذب سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و مشاركت مردمي مي‌توان بر اين مشکل پيروز شد.

خادمي تكميل راهگذرهاي اصلي كشور را از اولويت‌هاي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور اعلام کرد و گفت: با تكميل اين شبكه علاوه بر توسعه اقتصادي شاهد افزايش ايمني و كاهش تصادفات در كشور خواهيم بود.

معاون ساخت و توسعه شبکه راههاي کشور گفت: تا پايان سال هزار و 300 کيلومتر بزرگ راه به شريان هاي حمل و نقل کشور اضافه مي شود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.