سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

هیچ مبلغی از اعتبارات نوسازی مدارس آذربایجان غربی برگشت داده نشده است

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: تمام اعتباراتی که به این دستگاه اجرايي اختصاص یافته به موقع جذب شده و تا کنون هیچ مبلغی از اعتبارات عمراني برگشت داده نشده

فریبزاسمعیل زاده در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه گفت : اطلاعاتی که از عملکرد اعتباری نوسازی مدارس آذربایجان غربی در اختیار نماینده محترم مردم پیرانشهر و سردشت قرار گرفته ، نادرست مي باشد.

اسمعیل زاده یاد آور شد: اسناد و مدارک موجود در این خصوص ، كاملا روشن و قابل بررسي بوده و نه تنها سال 1390 حتی در پنج سال گذشته هیچ اعتباری در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی به خزانه برگشت داده نشده است.

وی اضافه کرد: تنها رقم بازگشتی به خزانه درسال 1390 مبلغ 600 میلیون ریال بوده این اعتبار نیز در مرحله دوم تخصيص ابلاغي طرح توسعه زیرساخت های ورزشی موضوع بند 120 قانون بودجه سال 1390 20% سهم مربوط به ساخت ، توسعه و تجهيز فضاهاي ورزشي در مدارس كشور كه از طريق وزارت ورزش و جوانان در انتهاي سال مالي 90 (شهريور91) بوده ابلاغ شده که به دستور سرپرست محترم گروه حسابرسي ديوان محاسبات ورزش كشور به خزانه معين استان واريز شده است و ارتباطی به اعتبارات عمراني نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس ندارد." توضيح اينكه تخصيص مرحله اول ابلاغ طرح فوق به مبلغ 17000 ميليون ريال به صورت كامل هزينه و جذب شده است .

اسمعیل زاده با اشاره به اینکه برخی از مدارس شهرستان پیرانشهر به علت عدم تخلیه مدارس توسط آموزش و پرورش از اعتبارات مقاوم سازی بی بهره شده اند، اظهار کردبه علت عدم تخليه و تحويل مدارس جهت مقاوم سازي تاكنون از محل اعتبارات تخصيصي طرح مقاوم سازي هزينه در برخي شهرستانها از جمله پيرانشهر صورت نگرفته است و حتي در این شهرستان با چند پیمانکار نیز برای مقاوم سازی مدارس قرارداد بسته بودیم که به دلیل عدم تخلیه مدارس، این امر محقق نشد.

اسمعیل زاده گفت: به رغم عدم توانایی این شهرستان ها، دیگر شهرهای استان از جمله بوكان – نقده - سلماس و خوی به خوبی در این حوزه عمل کرده اند و اعتبارات بیشتری را توانسته اند جذب کنند.

اسمعیل زاده همچنین اظهارات مطرح شده مبنی بر عدم توجه به مناطق مرزی و تمرکز توجه به مرکز استان در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان را نیز تکذیب کرد و اظهار داشت : پارسال 6/6 درصد اعتبار عمراني تخصیصی به استان در حوزه نوسازي مدارس به شهرستان پیرانشهر اختصاص داده شده که این رقم حدود 1/5 برابر سهم منطقی این شهرستان از اعتبارات تخصیصی با توجه به تعداد دانش آموزان می باشد.

استان آذربایجان غربی در سال تحصيلي 91-90 دارای 546 هزار جمعیت دانش آموزی است که در پنج هزارو 500 مدرسه با 23 هزار کلاس درس تحصیل می کنند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.