سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

گردشگري سلامت توانايي رقابت با درآمد نفت را در ارز آوري دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگري سلامت توانايي رقابت با درآمد نفت را در ارزآوري دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، غلامحسین شیری علی آبادی در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در مشهد گفت: ایران منبع عظیم خدادای از جذابیت ها و مواهب الهی است.
وی افزود: ظرفیت های طبیعی و خدادای در گردشگری تاریخی توریست تفریحی مهیا است اما در بخش سلامت و پزشکی قریب به یک دهه ایران اسلامی در مسیر غنای علمی و توانمندی خود یه ویژه علم پزشگی گام برداشته است.
شیری با بیان اینکه توسعه گردشگری فقط با حرکت و اقدام از ناحیه خود ما ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: در گردشگری مذهبی امروز کشور توانمندی خود را نشان داده و توانسته ایم از این ظرفیت استفاده مفید را داشته باشیم.
وی تصریح کرد: اگرچه با تولید علم بیشتر و کمک به غنای آن در عرصه گردشگری سلامت نیز حرکاتی صورت گرفته اما ظرفیت فعلی جامعه فعالیت و برنامه ریزی بیشتر در این حوزه را می طلبد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی بیمارستان گردشگری بین المللی در تبریز، گفت: در بحث گردشگری سلامت تبریز با عنوان کلانشهری موثر در امر ارزآوری، با افتتاح بیمارستان گردشگری بین المللی گام موثری در این عرصه گذاشته است.
وی ادامه داد: اگر در گردشگری سلامت در گستره وسیع فعالیت و با دید باز و منطقی ورود پیدا کنیم، میتوانیم به اندازه نفت درآمدزایی داشته باشیم.
شیری فضای جذب گردشگر درمانی در کشور را بسیار مساعد و مطلوب توصیف کرد و اذعان داشت: با توجه به قیمت های متناسب در کشور در قیاس با دیگر کشورها، در زمینه اقامتی و ارائه تسهیلات حمل و نقل و هزینه های درمانی بستر جذب گردشگر و توسعه گردشگری سلامت فراهم است و نیاز به تبلیغات از ناحیه خودمان دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نگاه اقتصادی به گردشگری را نگاهی در مسیر توسعه یافتگی توصیف کرد و اظهار کرد: فضای اقتصادی کشور برای عدم وابستگی به درآمد نفت نیازمند وتوسعه صنایع درآمدزایی چون صنعت گردشگری است./ب
برچسب ها: گردشگری ، سلامت ، ارزآوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.