سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سقوط ارزش سهام کارخانه هاي اسلحه سازي آمريکا در پي حادثه دبستان سندي هوک

در پي کشتار در دبستان نيوتاون در ايالت کنتيکت آمريکا و درخواست روزافزون براي کنترل هر چه بيشتر فروش سلاح در اين کشور،‌ارزش سهام کارخانه هاي اسلحه سازي در آمريکا روز دوشنبه در وال استريت با کاهش همراه بود.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، ارزش سهام شرکت اسميت اند وسونSmith & Wesson با پنج و دو دهم درصد کاهش به هشت دلار و شصت و پنج سنت رسيد و سهام هاي شرکت هاي استورم، راجر اند کامپني Sturm, Ruger & Company  با سه و چهل و پنج صدم درصد کاهش در بورس نيويورک در مقابل چهل و چهار دلار معامله شد.
سهام اين دو شرکت نسبت به معاملات روز پنجشنبه به ترتيب نه و سي و سه صدم درصد و هفت و هشتاد و يک صدم درصد کاهش داشت.
هر چند کاخ سفيد دوشنبه اعلام کرد هيچ برنامه وي‍‍‍ژه اي براي مقابله با خشونت هاي مرتبط با سلاح هاي گرم ندارد اما جي کارني سخنگوي رياست جمهوري يادآور شد باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا همواره از ممنوعيت سلاح هاي تهاجمي که در سال دو هزار و چهار ميلادي به رغم توافق کنگره وقت ملغي شد حمايت مي کند.
بعد از کشتار روز جمعه که بيست و شش نفر از جمله بيست کودک را به کام مرگ کشاند  بسياري از مردم آمريکا و نمايندگان منتخب آنها نظير مايکل بلومبرگ  شهردار نيويورک  از اوباما درخواست کرده اند براي محدوديت حمل سلاح گرم چاره اي بيانديشد.
شرکت اسلحه سازي اسميت و وسون به تازگي از افزايش بي سابقه فروش خود در دوره زماني اوت تا اکتبر 2012 خبر داد و ميزان فروش خود را بالغ بر صد و سي و شش ميليون و ششصد هزار دلار اعلام کرد که در يک سال چهل و هشت درصد رشد داشته است.
 شرکت استورم، راجر اند کامپني نيز که متخصص فروش سلاح هاي کاليبر کوچک است از افزايش چهل و هفت درصدي فروش خود در سه ماهه سوم سال 2012 ميلادي نسبت به همين دوره در سال 2011 خبر داد.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، اسلحه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.