سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

بخش خصوصی و تعاونی در توسعه گردشگری سلامت پای کار بیایند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست هایی که گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت را با چالش مواجه می کنند باید رفع شود، برای توسعه گردشگری سلامت تعاونی ها و بخش خصوصی پای کار بیایند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ؛ به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد، شهروز افخمی در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در مشهد اظهار کرد: درحال حاضر سهم بخش خصوصی و تعاونی ها در توسعه صنعت گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت و توریست درمانی پایین است.
وی افزود: در توسعه گردشگری نباید فقط چشم ها به سمت و سوی دولت باشد چراکه تصدی گری در این صنعت از حوزه بخش دولتی خارج بوده و این نیازمند همگرایی و سرمایه گذاری مشترک بخش های مختلف و مربوط در مسیر توسعه گردشگری و به دنبال آن توسعه اقتصادی، ارزآوری، اشتغالزایی و تعامل بیشتر با ملل دیگر است.
افخمی با بیان اینکه ماده اولیه توسعه گردشگری حرکت است، خاطرنشان کرد: سیاستگذاری در مبحث گردشگری به عهده بخش دولتی و اجرا به عهده بخش خصوصی و تعاونی ها است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید فرهنگ سلامت را در گردشگری مدیریت کنیم و این مدیریت وسیاست باید سیاستی مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی و سالم سازی تفریح گردشگران باشد.
وی با اشاره به تقویت گردشگری داخلی و تاثیر اساسی آن بر گردشگری خارجی اظهارکرد: اگر گردشگری داخلی ارتقا یابد قطعا درآمد حاصل از گردشگری داخلی نیز بالا می رود و این خود سبب توسعه و تقویت زیرساخت های گردشگری خارجی می شود.
افخمی یادآور شد: برگزاری کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در بیمارستان رضوی مشهد می تواند با عنوان نشست تخصصی ملل مسلمان با موضوع توسعه بهداشت و درمان تعریف شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور نمایندگان و سفرای دعوت شده به این کنفرانس در صورتی موثر خواهد بود که طرفین خواستار ایجاد تحول بوده و آمادگی تاثیرگذاری و تاثیرپذیری داشته باشند.
گفتني است سومين كنفرانس گردشگري سلامت كشور هاي اسلامي 28 و 29 آذرماه سال جاري در بيمارستان فوق تخصصي رضوي مشهد مقدس برگزار مي شود./ب
برچسب ها: گردشگری ، تعاون ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.