سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

پرداخت 306 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده آذربایجان شرقی

سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تا مورخ 20 آذرماه سال جاری ، حدوداً مبلغ 306 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده استان در سال زراعی 91-90 پرداخت گردید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، حسابی، با اشاره به اینکه حوادث غیر مترقبه طبیعی شامل وقوع خشکسالی، سیل ، سرما زدگی و ... خسارات متعددی به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی وارد می نماید گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی، به کشاورزان خسارت دیده استان در سال زراعی 91-90، تا 20 آبان ماه سال جاری، 137میلیارد ریال به محصولات باغی، 75 میلیارد ریال به محصولات زراعی و 94 میلیارد ریال به بخش دام و طیور استان غرامت پرداخت نموده است.

وی با بیان اینکه خسارات وارده به بخش کشاورزی استان، از محل حوادث غیرمترقبه طبیعی، تا 25 آذرماه سال زراعی 92 -91بالغ بر30 میلیارد ریال می باشد افزود: بر اساس گزارشات دریافتی از مدیریت های جهادکشاورزی شهرستان ها، میزان خسارت ناشی از تگرگ در سطح 250 هکتار و خسارت وارده ناشی از سیل در سطح 94 هکتار از جمله خسارات وارده به بخش کشاورزی استان می باشد.

حسابی با اشاره به اینکه تا اول آذرماه سال زراعی 92-91 بیش از 134هزار هکتار از اراضی زراعی و 953 هکتار باغات، زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است اضافه کرد: مهلت بيمه محصولات زراعي، تا آخر آذرماه ، محصولات باغی تا آخر دی ماه سال جاري تمدید شده است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان توسعه بيمه محصولات کشاورزی رايکي ازمهمترين عوامل حرکت سريع در روند دستيابي به توسعه پايدار در این بخش مهم عنوان نمود و اضافه کرد: این امر علاوه بر افزایش توان تولید بهره برداران در مقابله با حوادث طبيعي و غير مترقبه، می تواند روند افزایش سرمایه گذاری در این بخش را از اطمینان بالاتر و ریسک کمتری برخوردار کند./س

برچسب ها: پرداخت ، غرامت ، خسارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.