سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هيئت بلند پايه دولت سوريه به رياست نخست وزير براي بررسي اوضاع حلب به اين شهر سفر کرد

نخست وزير سوريه به همراه شماري از وزيران و مقامات عالي رتبه اين کشور به شهر حلب سفر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، "وائل حلقي" بر لزوم اتخاذ تدابير متناسب با وضع و شرايط حلب براي تأمين فوري نيازهاي اساسي مردم در حلب تأکيد کرد.
شبکه سوريه در حلب در گزارشي در اين خصوص گفت: هيئت بلند پايه دولت به رياست وائل حلقي براي پيگيري مشکلات و سختي هاي مردم حلب ناشي از حملات گروههاي تروريستي و يافتن راهکارهايي براي اين مشکلات و سختي ها به حلب سفر کرده است.
اعضاي اين هيئت با نمايندگان تشکلهاي مردمي،  اقتصادي، ديني و اجتماعي ديدار کردند.
وائل حلقي تأکيد کرد دولت رويدادهاي حلب را با اهتمام زياد پيگيري مي کند و 200 ميليون ليره براي خريد وسايل امدادي و 100 ميليون ليره نيز براي خريد مواد اساسي و نيازهاي مربوط به خدمات رساني و 140 ميليون  ليره نيز براي کمک به بودجه حلب اختصاص داده است.
حلقي گفت نيازهاي امدادي با هواپيما به صورت هفته اي يک محموله به حلب فرستاده مي شود.
حلقي گفت مشکل مواد اساسي وجود ندارد اما مشکل در رساندن آن است چرا که تروريستها جاده هاي منتهي به حلب را تخريب کرده اند.
مهندس عمر غلوانجي معاون نخست وزير و وزير امور محلي گفت در هر استان يک کميته فرعي براي دريافت تقاضاهاي شهروندان و ارزيابي خسارات تشکيل شده و 50 درصد از غرامتها پرداخت و سي ميليارد ليره در بودجه سال آينده در نظر گرفته شده است.
مهندس عماد خميس وزير برق سوريه نيز گفت اين وزارتخانه براي بازگرداندن سه شبکه به خط توليد برق به تدابير فوق العاده  اقدام کرده است.
وي افزود تلاش مي شود تا نيروگاه حرارتي حلب به خط توليد بازگردد و برنامه زمان بندي تأمين برق لغو شود.
محمد يحيي معلا وزير آموزش عالي سوريه گفت وزارتخانه متبوع وي تدابيري را براي دانشجويان حلب اتخاذ کرده و به دانشجويان اجازه داده شده است دانشکده و موسسات خود را در استانهاي ديگر انتخاب کنند و در دانشگاههاي نزديک به خود امتحان بدهند.
هزون وزن وزير آموزش و پرورش سوريه گفت وزارتخانه متبوع وي نيز تصميمات ويژه اي گرفته است تا دانش آموزان در سال تحصيلي کنوني آسيب نبينند و دوره هاي فشرده گذاشته شده است.
عدنان سخني وزير صنايع سوريه گفت: کميته اي براي ارزيابي خسارات وارده به تأسيسات صنعتي ايجاد شده است .
محمد ظاهر محبک وزير اقتصاد و بازرگاني خارجي گفت وزارتخانه متبوع تلاش مي کند محدوديتهاي قانوني را بر تجارت خارجي برطرف کند و بازرگانان در حلب مي توانند مجوز واردات از ساير استانها دريافت کنند.
وزير نفت و معادن سوريه نيز گفت فرآورده هاي نفتي براي ارسال به حلب آماده است.
وزير امور اجتماعي و کار تصريح کرد به 40 انجمن خيريه از جمله نه انجمن در حلب کمک مالي شده است و 250 ميليون ليره نيز دولت براي انجمنهاي خيريه اختصاص داده  است.
وزير مشاور در امور هلال احمر نيز گفت سازمان هلال احمر سوريه با مشارکت با دولت و جامعه مدني براي کمک به آسيب ديدگان تلاش مي کند.
وزير بهداشت سوريه تصريح کرد وزارتخانه متبوعش براي کمک به مناطق آسيب ديده و تأمين دارو تلاش مي کند و مقادير زيادي دارو به حلب فرستاده شده است.
برچسب ها: سوریه ، حلب ، سفر ، وائل الحلقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.