سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"پیرو استالین" پس از 71 سال خاموشی کشف شد +عکس

تصاويري كه ارتش سوئد از اين زيردريايي اتحاد جماهير شوروي سابق در پايگاه اينترنتي خود منتشر كرده است نشان مي دهد كه اين زيردريايي به دو بخش تقسيم شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جنگ جهانی دوم آغاز استفاده انبوه از تجهیزات خاص نظامی مانند زیردریایی ها بود که همین موضوع باعث شد کشورهایی مانند آلمان و شوروی سابق یگانهای متعددی را برای استفاده از این تجهیزات ایجاد کنند و ضربه های زیادی به منافع همدیگر با استفاده از این سامانه ها وارد آورند.

یکی از روشهای مقابله با این زیردریایی ها، مین گذاری در دریا بود و به عنوان مثال نيروهاي آلماني در هنگام جنگ جهاني دوم منطقه شرقی درياي بالتيك را بمبگذاري كرده بودند و همین موضوع، ضربات زیادی به ارتش شوروی وارد و تعدادی از زیردریایی های این کشور را غرق کرد.



طی روزهای اخیر بقاياي یک زيردريايي اتحاد جماهير شوروي سابق كه 71 سال قبل در زمان جنگ جهاني مفقود شده بود توسط ارتش سوئد در درياي بالتيك كشف شد. ارتش سوئد اعلام كرد اين زيردريايي در اواخر سال 1941 در هنگام گشت زني مفقود شده بود. بقاياي اين زيردريايي در منطقه اقتصادي سوئد در جنوب شرق جزيره بالتيك كشف شده است.



اين زيردريايي در اثر برخورد با مين هاي نيروهاي آلمان غرق شده است و تصاويري كه ارتش سوئد از اين زيردريايي اتحاد جماهير شوروي سابق در پايگاه اينترنتي خود منتشر كرده است نشان مي دهد كه اين زيردريايي به دو بخش تقسيم شده است. این زیردریایی با نام "پیرو استالین" در ارتش شوروی شناخته می شد.

تابستان امسال گروهي از غواصان سوئدي بقاياي اين زيردريايي را مشاهده كرده بودند و دولت سوئد، روسيه را از كشف بقاياي اين زيردريايي مطلع كرده است تا در صورت نياز خانواده قربانياني كه در اين زيردريايي جان باخته اند بتوانند از آن ديدار كنند.

تاکنون بقاياي چندين زيردريايي اتحاد جماهير شوروي سابق كه در هنگام جنگ جهاني دوم زير آب غرق شده بودند در آب هاي سوئد كشف شده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.