سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

تأسیس مرکز پژوهش و ترویج قصه های ایرانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور

کارشناس مسئول معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، از تأسیس مرکز پژوهش و ترویج قصه های ایرانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

علی خانجانی، در آیین آغازین شانزدهمين جشنواره استاني قصه گويي در شهركرد، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد

، از تأسیس مرکز پژوهش و ترویج قصه های ایرانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور خبر داد و گفت: بیشتر فعالیت های این مرکز، پژوهش و شناسایی قصه های اصیل ایرانی است.

کارشناس مسئول معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، با اشاره به اینکه قصه گویی یک عامل مؤثر در انتقال مفاهیم تربیتی به نسل آینده است، گفت: جشنواره قصه گویی بیش از 16 سال سابقه دارد و عملکرد استان چهارمحال و بختیاری در این زمینه بسیار مطلوب بوده است.

خانجانی همچنین، با بیان اینکه قصه ها نشان دهنده فرهنگ و هنر هر کشور هستند، گفت: معرفی قصه های ایرانی به جهانیان و شناسنامه دار کردن آنها، باعث شد تا اولین دایره المعارف قصه های ایرانی تا 5 سال آینده در اختیار مردم قرار بگیرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری هم در حاشیه این جشنواره سه روزه گفت: این جشنواره، با هدف ترویج فرهنگ قصه گویی به عنوان نیاز جامعه امروز و ارتقاء شاخص های قصه گویی برگزار می شود.

پرویز شاهوردی افزود: در این جشنواره استانی، 80 مربی و شرکت کننده آزاد برتر مرحله حوزه ای، به مدت سه روز، با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی، محور قصه های این جشنواره را؛ قهرمانان ایرانی از گذشته های دور تا عصر حاضر از اسطوره های شاهنامه تا حماسه سازان دفاع مقدس و همچنین قصه های معنوی، قصه های قرآنی و متون کهن عنوان کرد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در مرحله حوزه ای این جشنواره، 120 نفر با هم به رقابت پرداختند که 80 نفر آنان به مرحله استانی راه یافتند و از این افراد، نهایتاً 6 نفر به عنوان برگزیدگان نهایی، به جشنواره منطقه ای که دی ماه امسال در استان کرمانشاه برگزار می شود، راه می یابند./س

برچسب ها: پژوهش ، ترویج ، قصه ، ایرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.