سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول بخش روابط خارجي حزب الله لبنان

قدرت‌هاي غربي براي "نفت" آتش منازعات در سوريه را بر افروخته اند

"عمار الموسوي" مسئول بخش روابط خارجي حزب الله لبنان در مصاحبه با شبكه خبري "راشا تودي" اظهار داشت كه تمامي منطقه خاورميانه دچار خطري جدي است و قدرت هاي جهاني بدنبال منافع خود هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي، وي اشاره داشت كه بحران كنوني سوريه، يك انقلاب نيست بلكه مداخله اي بين المللي از سوي قدرت هاي جهاني است و اين قدرت ها به دليل حمايت سوريه از مردم فلسطين آن كشور را هدف تجاوز خود قرار داده اند.  
وي همچنين تاكيد كرده كه بحران سوريه تنها "راه حلي سياسي" دارد و در صورت گسترش دامنه تجاوز نظامي وضعيت تلخ تر خواهد شد. 

الموسوي توجيه قدرت هاي غربي براي مداخله در امور سوريه با بهانه دفاع از حقوق بشر و دموكراسي را صرفا يك شعار توخالي خواند و اشاره كرد كه قدرتهاي غربي دست در دست تروريست ها در حال نابودي سوريه هستند و خطر گسترش بحران سوريه به ساير كشورهاي منطقه نيز وجود دارد. 

عمار الموسوي اظهار داشت كه دولت سوريه همچنان قدرتمند است. وي بطور جدي هشدار داد كه در صورتي ادامه روند خشونت ها در سوريه دامنه اين خشونت هاي به لبنان، عراق، تركيه و اردن و همچنين كشورهاي عربي شيخ نشين خليج فارس نيز خواهد رسيد. 

وي راه حل سياسي را تنها راه حل بحران سوريه دانست اما اظهار داشت كه نسبت به چاره ساز بودن آن در زمان كنوني اميدي ندارد. الموسوي هدف غرب از برگزاري نشست به اصطلاح "دوستان سوريه" را ادامه درگيري ها در سوريه و چندپاره كردن جامعه آن كشور دانست تا در نهايت راه براي تجاوز نظامي خارجي هموار شود. 

اين مقام حزب الله لبنان، دليل اصلي ايجاد تفرقه و آشوب در سوريه توسط قدرت هاي غربي را دو عامل مهم دانست : نخست كمك دولت سوريه به فلسطينيان در مبارزه عليه رژيم صهيونيستي و ديگري منابع نفت و گازي كه در شرق مديترانه يافت شده است كه قطر و قدرت هاي غربي مي خواهند با در اختيار گرفتن سوريه و روي كار آوردن دولتي وابسته به آنان اين منابع سرشار انرژي را به كشورهاي اروپائي و ساير كشورها صادر كنند. 

وي همچنين در مورد جنبش موسوم به "14 مارس" از گروههاي ضد مقاومت تشكيل مي شود اظهار داشت كه آنان در پي سرنگوني دولت سوريه هستند و مي خواهند از اين طريق "حزب الله" را تضعيف كند. وي همچنين ادعاي تحليلگران غربي در مورد تمايل رژيم صهيونيستي به بقاي دولت بشار اسد را امري "واهي" خواند و اظهار داشت كه پيشينه اسد نشان مي دهد كه همواره در كنار نيروهاي مقاومت و سازمان هاي ضد صهيونيستي قرار داشته است. آنان خواستار سقوط نظام سياسي سوريه و درگير شدن آن كشور در اختلافات داخلي هستند. رژيم صهيونيستي مي داند كه سوريه پل ارتباطي ميان محور مقاومت ايران و حزب الله است و به همين خاطر خواهان سقوط اسد است. 

وي بار ديگر موضع حزب الله لبنان و تاكيد آن جنبش اسلامي بر لزوم مبارزه دولت سوريه با "تروريسم" را تكرار كرد و جنگ اخير در سوريه را جنگ ائتلاف بين المللي عليه سوريه خواند و مقاومت دولت در برابر تجاوزات را ضروري دانست. 

وي در پايان مصاحبه خود اظهار داشت كه دولتهاي خارجي از جمله آمريكائي ها و فرانسوي ها خواهان مداخله همه جانبه در سوريه نيستند و جنگ اخير را بر سر نفت به راه انداخته اند. معادله كنوني در سوريه وضعيت را به حالت پيچيده اي درآورده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.