سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

90 درصد حمل و نقل کشور از طریق جاده است

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان گفت : 90 درصد حمل ونقل کشور از طریق جاده صورت می گیرد .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان شمعانیان در دیدار فعالان صنعت حمل و نقل استان با استاندار اصفهان باگرامیداشت 26 آذر روز حماسه ملی حمل و نقل گفت : فرمان امام خمینی (ره ) برای نام گذاری این روز به نام حمل و نقل نقطه عطفی برای شناخت جایگاه حمل و نقل در کشور است .

وی با اشاره به تأثیر حمل و نقل جاده ای در حمل ونقل کشور تصریح کرد : 90 درصد حمل و نقل کشور از طریق حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد .

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان افزود : نوسازی ناوگان مسافر بری در 9 مرحله انجام شده است ولی در بخش ناوگان باربری به خاطر گستردگی و عمر طولانی ناوگان طبیعتاًباید حمایت هایی از سوی دولت صورت بگیرد زیرا عمده ناوگان بار نیازمند نوسازی است .

شمعانیان ادامه داد :استان اصفهان رتبه اول در تعداد پایانه های باری و مجتمع های بین راهی را داراست و با داشتن 460 شرکت حمل ونقل کالا و 10 شرکت بین المللی بعد از تهران و خراسان رضوی جایگاه سوم جابه جایی بار را به خود اختصاص داده است .

در این دیدار استاندار اصفهان نیز ضمن گرامیداشت این روز گفت : هر روز را باید روز حمل و نقل دانست زیرا کار حمل و نقل هیچ گاه تعطیلی ندارد .

علیرضا ذاکر اصفهانی با اشاره به راه اندازی قطار سریع السیر اصفهان تهران اظهار داشت : استان اصفهان با قرار گرفتن در مرکز کشور و همسایگی با 8 استان دیگر به عنوان یک چهار راه ارتباطی شناخته می شود و با توجه به قابلیت بالای اصفهان و داشتن نیروی متخصص و توانمند بهره برداری از این طرح می تواند راهی برای پیشرفت بیشتر اصفهان باشد .

وی ضمن قدر دانی از زحمات کارکنان بخش حمل وو نقل و با اشاره به کاهش آمار تصادفات از سال 85 تاکنون عنوان داشت : اداره حمل ونقل با اصلاح و حذف جاده های پر حادثهد با نصب علایم هشدار ، رفع نقص فنی خودرو آموزش های گسترده مردمی ،برگزاری مانور ها ، احداث پایگاه های امدادی و مجتمع های خدمات بین راهی اقدامات خوبی را برای ایجاد امنیت .و آسایش مردم انجام داده است .

استاندار اظهار داشت : در این هفته اولین پرواز اصفهان استانبول انجام خواهد شد و این محور ارتباطی جدید می تواند گامی برای پیشرفت حمل و نقل و ارتباط استان با دیگر کشور ها باشد .

وی در پایان ضمن پاسخ گویی به مشکلات برخی از مسئولین گفت : ما با مردم و دستگاه های اجرایی ارتباط داریم و امیدواریم بتوانیم بستری برای رفع این مشکلات فراهم کنیم ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.