سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاز يک پتروشيمي کاويان در مدار توليد قرار گرفت

مديرعامل پتروشيمي کاويان با بيان اينکه 65 درصد قطعات و تجهيزات اين مجتمع توسط سازندگان داخلي تأمين شده است از افتتاح بزرگترين مجتمع توليد اتيلن کشور تا يک ماه آينده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رضا اميري طي نشست خبري در حاشيه بازديد خبرنگاران از مجتمع پتروشيمي کاويان با بيان اين مطلب گفت: اين مجتمع از بزرگترين مجموعه هاي توليد اتيلن در کشور است که با ظرفيت 2 ميليون و 580 هزار تن در سال تأمين کننده اتيلن مورد نياز خط لوله اتيلن غرب و واحدهاي احداث شده در مسير (کرمانشاه، مياندوآب، کردستان، مهاباد، انديمشک) اين خط لوله است.

وي با اشاره به اينکه هدف اصلي از راه اندازي اين مجتمع توسعه ساير واحدهاي پتروشيمي به ويژه در مناطق غربي کشور بوده است گفت: با وجود شرايط خاص بين المللي و فشارهاي موجود با اتکا به توان مهندسي و مديريت داخلي توانسته ايم محدوديت ها را پشت سر گذاشته و به توسعه اين مجتمع ادامه دهيم.

اميري اضافه کرد: در ساخت اين مجتمع تمرکز براي بومي سازي بوده و بيش از 65 درصد قطعات و تجهيزات مورد نياز توسط سازندگان داخلي تأمين شده است.

مديرعامل پتروشيمي کاويان همت کارکنان همچنين بازديد مقام معظم رهبري از اين پروژه را از عوامل موثر در تسريع روند اين پروژه عنوان کرد.

وي با بيان اينکه منابع ارزي ساخت اين مجتمع به مبلغ 390 هزار يورو از طريق صندوق ذخيره ارزي و با عامليت بانک صنعت و معدن، تامين اعتبار شده است گفت: تاکنون 450 ميليارد تومان نيز از نظر ريالي براي اين پروژه هزينه شده است.

مديرعامل پتروشيمي کاويان اضافه کرد: طي يک ماه پيش راه اندازي فاز يک اين مجتمع 10 هزار تن اتيلن توليد شده که در خط لوله اتيلن غرب و بخشي هم به آريا ساسول تزريق شده است.

وي با تاکيد بر اينکه به دليل کمبود خوراکي و محدوديت هاي مالي تنها يک فاز از اين مجتمع در خط توليد قرار گرفته است اظهار داشت: در صورت تأمين بخشي از قطعات مورد نياز همچنين تأمين خوراک فاز 2 اين مجتمع در خرداد ماه سال 92 در مدار سرويس قرار مي گيرد.

وي در رابطه با خوراکي مورد نياز اين مجتمع گفت: 2600 تن اتان مورد نياز از فازهاي 9، 10، 15، 16، 17 و 18 و مازاد فازهاي 4 و 5 پارس جنوبي تأمين مي شود.

مديرعامل پتروشيمي کاويان توليد کل پتروشيمي اين مجتمع را در صورت بهره برداري از هر 2 فاز روزانه 6 هزار تن عنوان کرد و افزود: تاکنون بيش از 1 ميليارد دلار در اين مجتمع سرمايه گذاري شده است.

شايان ذکر است، با راه اندازي مجتمع براي 1500 نفر اشتغال مستقيم ايجاد خواهد شد./عب
برچسب ها: پتروشیمی ، تولید ، احداث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.