سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوده فراهانی در همایش بسیج اصناف کشور:

مسئولان در عرصه اقتصاد مقاومتي فقط به دادن شعار اکتفا نکنند

رئیس شورای اصناف کشور گفت: اگر مسئولان و مدیران کشور در عرصه اقتصاد مقاومتی، تنها به شعار دادن اکتفا کنند و در این امر وارد کار عملیاتی نشوند، خواسته یا ناخواسته خیانت کرده‌اند، چرا که مردم در تمامی عرصه‌ها حاضر و ناظر هستند و این مسئولان هستند که باید خود را با ملت همگام کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، قاسم نوده فراهانی رئیس شورای اصناف کشور صبح امروز در همایش تخصصی تبیین نقش اصناف در هویت اسلامی و ملی که با محوریت اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی غدیر بسیج برگزار شد، تصریح کرد: در شرایط فعلی، کشورمان با انواع تحریم‌های اقتصادی از سوی استکبار جهانی مواجه است که شرایط خاصی را به وجود آورده، لذا تحریم‌ها امر تازه‌ای نیست، چرا که مردم با آن آشنا بوده و سال‌ها با آن جنگیده‌اند.

وی با اشاره به وظیفه اصناف در شرایط فعلی افزود: کشورمان 8 سال دفاع مقدس و تحریم‌های دیگر را پشت سر گذاشته، لذا تیر تحریم‌های جدید دشمنان نیز به سنگ خواهد خورد، زيرا ما با ابزارهای لازم به جنگ اقتصادی با دشمن رفته‌ایم.

نوده فراهاني اظهار داشت: اگر مسئولان و مدیران کشور در عرصه اقتصاد مقاومتی، تنها به شعار دادن اکتفا کنند و در این امر وارد کار عملیاتی نشوند، خواسته یا ناخواسته خیانت کرده‌اند، چرا که مردم در تمامی عرصه‌ها حاضر و ناظر هستند و این مسئولان هستند که باید خود را با ملت همگام کنند.

رئیس شورای اصناف کشور گفت: در صورت رفع مشکلات اصناف، می‌توان از تولیدات داخلی حمایت کرد و نیز باعث افزایش اشتغال در کشور شد، چرا که تولید داخلی است که امنیت اقتصادی را تامین خواهد کرد.

نوده فراهانی با انتقاد از قاچاق کالاهای خارجی به کشور تصریح کرد:  متاسفانه امروز کالای قاچاق جای تولیدات داخلی را گرفته و بسیاری از تولیدکنندگان از این امر متضرر شده‌اند، لذا کمک به رفع مشکلات با هدف افزایش تولیدات داخلی همان اقتصاد مقاومتی است.

وی به نمایندگی از تمامی روسای اصناف کشور اظهار داشت:‌ اصناف در تمامی عرصه‌های انقلاب حضور داشته و در صورت توجه به خواسته‌ها و رفع مشکلات این گروه (تولیدکنندگان حوزه اصناف) چرخ صنعت خواهد چرخید و بیش از پیش می‌توانیم حرکتی جهادگرانه طبق رهنمودهای رهبری داشته باشیم، لذا مسئولان باید مشکلات را از سر راه اصناف بردارند.

رئیس شورای اصناف کشور با اشاره به بحث اصلاح الگوی مصرف افزود: اقتصاد مقاومتی به معنی کم مصرف کردن نبوده بلکه جلوگیری از مصرف غیرضروری و بی‌رویه است که در این زمینه نیز اصناف پیشگام بوده‌اند.

نوده فراهانی گفت: وقتی تولید ملی شکل بگیرد و از آن حمایت شود این امر باعث عدم وابستگی به واردات و افزایش اشتغال خواهد شد. بازار، ناموس اقتصاد کشور است و باید با جرات و قدرت از آن حفاظت کرده و به ظرفیت‌های بی‌نهایت کشور توجه داشت.

وی با اشاره به حمایت مصرف‌کنندگان از تولیدات داخلی تصریح کرد: برای کمک به تولیدات داخلی باید به مصرف اجناس داخلی روی آورد و مشتری را تشویق و راهنمایی کرد تا هر ایرانی کالای ایرانی خریداری کند.

نوده فراهانی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را کرد، اظهار داشت: برخی در مورد مایحتاج مردم، سیاه‌نمایی می‌کنند تا جامعه را تحت تاثیر قرار دهند، اما باید گفت در تامین مایحتاج مردم، هیچ مشکلی وجود ندارد.

رئیس شورای اصناف کشور با اشاره به اینکه باید مردم در تمام صحنه‌های اقتصادی حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: از تمام بخش‌های ذی‌ربط می‌خواهیم ضمن کمک به بخش‌های تولیدی از ورود کالاهای قاچاق جدا جلوگیری کنند تا بتوانیم به اقتصاد کشور کمک کنیم، چرا که این امر می‌تواند باعث عبور ما از تحریم‌ها شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نوده ، فراهانی ، رئیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.