سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

استان اصفهان در زمینه حمل و نقل پیشرو است

استاندار اصفهان: 26 آذر روز ملی حمل و نقل، نقطه عطفی است برای شناساندن این بخش و بهانه ای برای پرداختن به مسائل و مشکلات حمل و نقل می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی در جلسه ویژه حمل و نقل که با حضور مسئولان اجرایی این بخش در استانداری اصفهان برگزار شد، اذعان داشت: روز 26 آذر به صورت نمادین نام گذاری شده است و با عنایت به اینکه همکاران عرصه حمل و نقل به صورت شبانه روزی کار می کنند هر روز، روز حمل و نقل است.

ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در دو عرصه حقیقی و حقوقی و بخش دولتی به لحاظ پیشبرد امور و دنبال کردن هدف مشترک با هم همکار هستند، تصریح کرد: همکاری و همدلی برای ایفای نقش هر چه بهتر در هر زمینه ای باعث افتخار است.

وی افزود: این دو بخش در کنار هم به عنوان یک جمع ارزشی که نگران حال مردم است و دغدغه حل مسائل مردم را دارد همکاری می کنند و این موضوع قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه حمل و نقل پیشرو است، یادآور شد: به لحاظ موقعیت راهبردی استان، خوشبختانه نیروهای متخصص و توانمندی در زمینه حمل و نقل مشغول اند که هم از لحاظ تخصص و تحصیل و هم به لحاظ تجربه از قابلیت های بالایی برخوردارند.

استاندار اصفهان با اشاره به همایش حمایت از کار و سرمایه ایرانی با رویکرد هویت بخشی به قطارهای پرسرعت اظهار داشت: پرداختن به رویکرد هایی مثل قطار شهری و بین شهری در ارتقاء حمل و نقل
می تواند بسیار مؤثر واقع شود.

وی ادامه داد: با وجود شرایط اقلیمی و جغرافیای عمومی استان، به جهت توسعه صنعت حمل و نقل، طرح قطار سریع السیر اصفهان-تهران اولین قطار سریع السیر در سطح کشور است.

ذاکر اصفهانی در زمینه توسعه حمل و نقل بین المللی خبر داد: این هفته اولین پرواز به استانبول انجام می شود و در صورتی که استقبال از آن خوب باشد هر روز به این کشور که با بیش از 200 مقصد دنیا ارتباط دارد، پرواز خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: این رویداد جدید برای تجار، اطبا، صنعتگران و تولید کنندگان استان بسیار مثبت است و با وجود ظرفیت های ویژه ای که در استان وجود دارد، نیاز است که روابط بین المللی توسعه یابد.

دکتر ذاکر اصفهانی خاطر نشان کرد: استان اصفهان در بین 32 استان کشور 21 درصد آزاد اه ها و 14 درصد بزرگراه های کشور را به خود اختصاص داده است که این رقم قابل توجه است.

وی افزود: این استان با اختصاص 12.7 درصد حمل بار و 7.3 درصد جابجایی مسافر کشور به خود به ترتیب رتبه اول و سوم را در کشور داراست.

استاندار اصفهان همچنین گفت: از سال 85 تا کنون در زمینه حوادث و تصادفات سیر نزولی را طی کرده ایم ولی باز هم ارقام از این دست باید کاهش یابد و به سمت ایمنی بیشتر پیش رویم./س

برچسب ها: اصفهان ، جلسه ، حمل ، ونقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.