سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس دانشگاه علم و صنعت گفت:

هدايت 90 درصد رساله هاي دكتري به سمت نيازهاي صنعتي كشور

رئيس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اعتماد روزافزون بخش صنعت به مراکز علمي در يک دهه گذشته گفت: هدف بلند مدت ما در دانشگاه علم و صنعت اين است که 90 درصد از رساله هاي دکتري را به سمت نيازهاي روز و صنعتي کشور هدايت کنيم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛دکتر محمدسعيد جبل عاملي در حاشيه مراسم هفته پژوهش  در دانشگاه علم و صنعت گفت: از يک دهه گذشته دانشگاه ها به عرصه علم در مرز دانش دنيا وارد شدند و همزمان ، ورود به عرصه فناوري در مرز فناوري دنيا نيز در دستور کار دانشگاه ها قرار گرفت.

رئيس دانشگاه علم و صنعت به فعاليت هاي اين دانشگاه در مراکز تحقيقات ماهواره اي ، عصبي ، محصولات کامپوزيتي و حمل و نقل اشاره کرد و گفت: در اين مراکز دستاوردهايي مانند ماهواره هاي نويد و ظفر، سامانه توان درماني بيماران قطع نخاعي و توليد الياف شيشه اولين بار به دست آمد.

وي افزود: هم اکنون 7 طرح تحقيقات ملي در دانشگاه ها تعريف شده است که دانشگاه علم و صنعت 4 طرح را به صورت اختصاصي و 3 پروژه را با کمک دانشگاه هاي ديگر انجام مي دهد.

جبل عاملي گفت: بخش هاي صنعتي امروز به دانشگاه هاي بزرگ اعتماد کرده اند و به راحتي تقاضاهاي خود را به دانشگاه ها مي دهند و فعاليت بخش هاي تحقيق و توسعه دانشگاهي با اين اعتماد روز افزون شده است.

وي مشکلات زير ساختي دانشگاه ها را مشکلات اصلي بخش پژوهش و فناوري دانست و گفت: کمبود زير ساخت هاي فيزيکي يکي از اين مشکلات است و ما تلاش مي کنيم که اين مشکلات رفع شود البته دولت هم تلاش هاي خوبي را انجام داده است./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.