سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی مشخصات فنی گوشی Asha 308 نوکیا

Asha 308 در رده متوسط گوشی‌های نوکیا قرار دارد که با پشتیبانی از دو سیمکارت به صورن همزمان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگارانگوشی‌های سری Asha از کارایی لازم برخوردارند و در بازارهای درحال توسعه همچنان مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرند. این گوشی 104 گرمی در ابعاد 109.9 در 54 در 13 میلیمتری طراحی و تولید شده است.منوی Asha Touch و فروشگاه نرم‌افزاری نوکیا این گوشی‌ها را که از قابلیت‌های اصلی برخوردارند به تجربه کار با گوشی‌های هوشمند که بیشتر کاربران به آن تمایل دارند، نزدیک‌تر می‌کند.نوکیا Asha 308 تقریبا هم اندازه 305Asha  است اما وزن آن شش گرم بیشتر است. این گوشی با اینکه کوچک است اما باریک نیست و انحنای موجود در قاب پشت آن به کاربر کمک می‌کند تا راحت تر گوشی را در دست بگیرد.


 سبک طراحی نوکیا Asha 308 مانند سایر گوشی‌های این سری است و از بعضی جهات بر305  Asha برتری دارد که صفحه نمایش لمسی خازنی یکی از آنهاست اگرچه کیفیت تصویر آن درحد عالی نیست اما واکنش آن به فرمان کاربر شایان تحسین است.این گوشی طراحی مناسب و ساختار مطلوبی دارد و یک مدل با ویژگی‌های اصلی و طراحی ظریف است؛ تجربه‌ای که کار با این گوشی برای کاربر فراهم می‌کند بهتر از یک صفحه نمایش مقاومتی است.امکان جابجایی سیمکارت ثانویه و محل کارت حافظه در زمان روشن بودن گوشی وجود دارد.صفحه نمایش308 Asha  اندازه بزرگ یا وضوح بالایی ندارد اما دارای قابلیت لمسی خازنی است و بخوبی واکنش می‌دهد. کوچک ترین ضربه ها ثبت می‌شوند و مرور در صفحه بخوبی انجام می‌گیرد. کیفیت تصویر صفحه نمایش تقریبا تغییری ندارد و کنتراست آن در حد متوسط و میزان شفافیت آن نسبتا پایین است. نسخه جدید Asha Touch از نرم افزار سری 40 تجربه خوبی را برای کاربر فراهم می‌کند و این اقدام نوکیا برای پرفروش ترین پلت فرم آن در خور تحسین است.
Asha 308 دارای ویژگی‌های اصلی و نرم افزارهای اورجینال است بنابراین می‌توان هشدارها را در زمینه دریافت کند و قابلیت تماس، پیام وموسیقی همواره قابل دسترسی است. این گوشی دارای یک پردازنده مانند Asha 305 است اما RAM آن دو برابر است که موجب سرعت بیشتر منو می‌شود.
Asha 308 دارای دفترچه تلفن بسیار زیبایی است که در گوشی های سری 40 وجود دارد و از کارایی لازم برخوردار است.برای وارد کردن متن می‌توان صفحه کلید چند ضربه ای (Multi tap) عمودی و یا صفحه کلید QWERTY افقی را انتخاب نمایید.در هر دو مورد یک کاراکتر و یک شمارشگر پیام وجود دارد و امکان انتخاب متن یا کپی وجود ندارد. در صفحه کلید افقی QWERTY ، کلیدهای مجازی از یکدیگر تفکیک نشده اند که ممکن است بعضی کاربران با آن راحت نباشند.چندین ایمیل را می‌توان با استفاده از منوی پیشرفته در بالای گوشه چپ انتقال داد یا حذف کرد.کاربر می‌تواند از Tab چهارم در پایین صفحه بین حساب ها سوییچ کند.صفحه پخش تصویر بزرگ آلبوم را در وسط صفحه نشان می‌دهد که علاوه بر آن ، نام تراک ، نوار مرور و کنترل های موسیقی نیز قابل مشاهده است.در این نسخه از سری 40 نرم افزار اختصاصی پخش ویدیو وجود ندارد. ویدیوها در Tab اختصاصی ویدیو در گالری یا در پخش موسیقی قرار می‌گیرند؛ در File Manager نیز می توان ویدیوها را مرور کرد.رادیو FM در این گوشی دارای منوی ساده ای است که کاربر با کمک کنترل های اختصاصی در پایین صفحه می‌تواند ایستگاه‌ها را تغییر دهد. یک Tab با تمامی گزینه‌های موجود نیز وجود دارد؛ رادیو به RDS و اسکن اتوماتیک مجهز است.نوکیا Asha 308  دارای یک دوربین دو مگاپیکسل با کانون ثابت است که بیشترین وضوح آن 1600 در 1200 پیکسل است. منوی دوربین به روزرسانی شده با این‌حال ویژگی‌های محدودی دارد.منوی اصلی دوربین دارای چهار میانبر در هر گوشه نمایاب است که مطابق با جهت صفحه تغییر می‌کنند. یکی از این میانبرها که دکمه Back است همواره در پایین گوشه راست صفحه قرار می‌گیرد. چرخش اتوماتیک سرعت بالایی ندارد با اینحال در این دوربین یک ویژگی پیشرفته محسوب می‌شود.نوکیا Asha 308 دارای یک مرورگر فایل با ویژگی‌های کامل است که آن را هوشمندتر از ویندوزفون و گوشی های iOS جلوه می‌دهد. این نرم افزار که Files نام دارد تمامی پوشه‌های محلی موجود در کارت حافظه را در بالا بصورت لیست نشان می‌دهد. آیکن‌های متفاوتی برای انواع مختلف فایل وجود دارد و فایل‌های چندرسانه ای با نمونه‌های کوچک ظاهر می‌شوند.نوکیا Asha 308 دارای مرورگر جدید است.  صفحه آغازین آن دارای نوارهای URL و جستجو است و زیر آنها سه پنل وجود دارد که امکان مرور در کنار صفحه آنها فراهم شده است.این گوشی در بخش سازمانگر از نرم افزارهای خوبی برخوردار است که دارای قابلیت لمسی است. تقویم با حالت مشاهده براساس ماه اجرا می‌شود و حالت مشاهده روز نیز وجود دارد اما حالت مشاهده هفته فراهم نشده است.نوکیا Asha 308 گیرنده GPS ندارد اگرچه Nokia Maps برای تعیین محل کاربر می تواند از Cell-ID استفاده کند. این نرم افزار به مسیریابی با راهنمای صوتی مجهز نیست و فقط می‌توان مسیرهای پیاده روی را با آن برنامه ریزی کرد. بنابراین درصورت وصل کردن یک گیرنده GPS بلوتوث به گوشی نیز مانند SatNav ماشین کار نمی کند.پشتیبانی دوسیمکارته همزمان، منوی لمسی Asha مبتنی بر سری 40، صفحه نمایش لمسی خازنی 3 اینچ WQVGA با تراکم پیکسل 155، چرخش اتوماتیک صفحه نمایش، مرورگر نوکیا 2.0، فروشگاه نرم افزاری نوکیا و بازی های 40 EA بصورت رایگان، دوربین دو مگاپیکسلی، محل کارت حافظه MicroSD (تا 32GB) و کارت 2GB MicroSD در جعبه گوشی، رادیو FM با RDS ، ضبط FM،نسخه 3.0 بلوتوث، پورت استاندارد MicroUSB ، شارژ، باتری 1110mAh Li-Ion و  کارایی مناسب بلندگو از مزایای این گوشی به شمار می‌آید.
برچسب ها: گوشی ، نوکیا ، موبایل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ارمیا
۲۱:۳۸ ۰۹ دی ۱۳۹۸
واتساپ ...میخونه ...نت هم نمخونه واسم