سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

بندرشهید رجایی رتبه 44 را در بین بنادر جهان دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بندر شهید رجایی به عنوان مهم ترین بندر کشور رتبه 44 را در بین سه هزار و 500 بندر جهان دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس علی اکبر صفایی در بازدید هیئت نمایندگی وبازرگانان کشورعمان از مجتمع بندری شهید رجایی افزود: این بندر همچنین با 80 بندر معروف دنیا از طر یق 35 خط برتر کانتینری جهان ارتباط دارد.

وی گفت: بندر شهید رجایی با بهره مندی از36 پست اسکله و دراختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته ترتین ترمینال کانتینری، از ظرفیت 3/3 میلیونTEU کانتینر درسال برخوردار است و توانایی جابجایی حجم گسترده ای از کالاهای عمومی بویژه محصولات فولادی، فله ای خشک و مایع و فرآورده های نفتی را دارد.

مدیرکل بنادرهرمزگان با تشریح موقعیت جغرافیایی بندرشهید رجایی ونقش مهم آن در ترانزیت کالا گفت: این بندر به دلیل فاصله کوتاه از مسیر اصلی تردد بین قاره ای کشتی ها و قرارگرفتن در محل تلاقی کریدور شمال و جنوب سریع ترین مسیر برای دستیابی به کشورهای آسیای میانه و روسیه است.

استاندار مسندم کشور سلطان نشین عمان و هیأت همراه در سفر به هرمزگان از منطقه ویژه اقتصادی و صنایع فلزی و معدنی خلیج فارس، مجتمع بندری شهید رجایی، صنایع انرژی بر غرب بندرعباس و همچنین منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی بازدید کردند./ع

برچسب ها: بندررجایی ، جهان ، هرمزگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.