سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تشدید برف و كولاك برای ساكنان اردبیل مشكلاتی پدید آورد

تشدید ریزش برف همراه با كولاك در قسمت وسیعی از استان اردبیل سبب بروز مشكلاتی برای ساكنان این نقاط شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ ریزش برف به دنبال چندین روز وزش باد شدید جنوب غربی موسوم به گرمیج و شدت سرمای هوا رهگذران پیاده و سواره را در این منطقه سردسیر دچار مشكل كرده است.

وزش باد از جانب شمال شرق كه بیشینه سرعت آن در ایستگاه مركزی اردبیل 55 كیلومتر در ساعت ثبت شده موجی از دانه های پودری برف را به هوا بلند می كند و سبب ایجاد كولاك شدید در كوچه ها و خیابانهای اردبیل شده و تردد رهگذران پیاده به خصوص برای كودكان و سالخوردگان به آسانی امكان ندارد.

همچنین شدت سرمای هوا موجب یخبندان شدید و لغزندگی سطح گذرگاههای درونشهری اردبیل شده و این پدیده وقوع صدها فقره تصادف رانندگی و یا انحراف خودروها را در سطح این شهر به دنبال داشته است.

دمای هوای شهر اردبیل باوجود تداوم ریزش برف و ابری بودن آسمان دیشب منفی هشت درجه سلسیوس ( سانتی گراد ) بود و وزش باد شدید سبب نفوذ سوز و سرمای شدید تا مغز استخوانهای رهگذران پیاده می شود.

سامانه ناپایداری كه با زبانه های جریان پرفشار سطح زمین سیبری همراهی می كند به شكل متناوب امواج بارشی را به منطقه ارسال می كند و متناسب با آن ریزش برف در منطقه برای ساعاتی شدت می یابد و دوباره خفیف می شود.

رییس مركز اطلاعات راههای اداره كل راه و ترابری اردبیل از مردم خواست كه از سفرهای غیرضروری در گردنه ها و جاده های این استان تا آرامش اوضاع جوی خودداری كنند.

بهروز مرادی افزود : به لحاظ شدت كولاك و سرمای هوا نمك پاشی در جاده های كوهستانی استان اردبیل موثر واقع نمی شود و به لحاظ یخبندان سطح اكثر این راههای مواصلاتی رانندگان در گذر از این محورها بطور یقین باید زنجیر چرخ ببندند.

وی همچنین خواستار به همراه داشتن پوشاك ضخیم ؛ پتو و مقادیری خوراكی فاسد نشدنی هنگام مسافرت در جاده های مواصلاتی استان اردبیل شد/س 

برچسب ها: اردبیل ، تشدید ، برف ، و ، کولاک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.