سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

20 هزار هکتار اراضی جیرفت زیر پوشش ناظران است

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی جیرفت گفت: در آخرین هفته آذر‌ماه 20 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان زیر پوشش ناظران شبکه مراقبت قرار گرفت.

مهدیه کرد درگفتگوباخبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان با بیان این مطلب افزود: در سال جاری بیش از 20 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان زیر پوشش شبکه مراقبت گیاه‌پزشکی قرار می‌گیرد.

وی گفت: در سال‌های اخیر شبکه مراقبت گیاه‌پزشکی در راستای اجرای پروژه ipm خدمات قابل توجهی را به بخش کشاورزی شهرستان ارائه کرده است.

کرد یاداورشد: با توجه به ظرفیت ویژه شهرستان جیرفت در تولید محصولات گلخانه و محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل در سال جاری نیز بیش از 80 درصد گلخانه‌ها و بیش از 50 درصد محصولات سبزی و صیفی فضای آزاد شهرستان زیر پوشش این شبکه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ردیابی کرم خراط، پسیل مرکبات، گرینینگ، مگس میوه مدیترانه‌ای، شب‌پره مینوز گوجه‌فرنگی و ... از عوامل قرنطینه‌ای هستند که توسط این شبکه در باغات و مزارع شهرستان پیگیری و اجرا می‌شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی جیرفت از دیگر اقدامات این شبکه را استفاده از مواد بیولوژیک و رهاسازی عواملی نظیر زنبور براکون و تریکوگراما در مزارع، نصب تله‌های فرمونی، کارت زرد و ... برای مبارزه و ردیابی عوامل خسارت‌زا که در سال‌های اخیر در منطقه اجرا شده عنوان کرد./س

برچسب ها: اراضی ، هکتار ، جیرفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.